Porsche plasează cel mai puternic şi luxos Panamera în fruntea seriei de modele Gran Turismo: dotat cu 570 CP, având o viteză maximă de 310 km/h şi o gama extinsă de dotări de cea mai bună calitate, modelul Panamera Turbo S are un statut special garantat în segmentul său de piaţă.
Pentru prima dată în istorie, versiunea Executive a modelului Panamera Turbo S este, de asemenea, disponibilă cu un ampatament extins cu 15 cm. Astfel, modelul Panamera Turbo S Executive este mult mai spaţios şi chiar mai confortabil, în special pe locurile din spate. Ferestrele izolate termic şi fonic, pachetul de iluminat interior, conceput special pentru locurile din spate şi consola centrală extinsă reprezintă doar câteva dintre opţiunile de echipare ce fac parte din această gamă. Noua versiune de top a modelului de serie Panamera va fi dezvăluită în premieră mondială la Salonul Auto de la Tokyo.
Caracterul sportiv şi luxos al noului Panamera Turbo S este evidenţiat nu numai de performanţele de care dă dovadă pe şosea, dar şi de elementele distincte de design. Palladium, culoarea metalică pentru exterior, disponibilă numai pentru noul Panamera Turbo S, oferă modelului de top un aspect exclusivist, accentuând contururile elegante. Un element care indică o dinamică extraordinară la volan este asigurată de jantele 911 Turbo II de 20-inch, care nu sunt doar mai mari, ci şi semnificativ mai late decât jantele standard de pe celelalte modele Gran Turismo. O altă caracteristică unică este spoilerul din spate, cu patru poziţii, vopsit în aceeaşi culoare ca şi exteriorul maşinii.
Noul model de top Panamera de la Porsche, dispune de o varietate vastă de echipamente potrivite pentru un model de top din clasa de lux. Maşina este dotată cu toate sistemele de control al dinamicii disponibile standard pentru această serie de modele. Sistemul activ de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) reduce tendinţa maşinii de a se înclina lateral in viraj, îmbunătăţind astfel, în egală măsură, agilitatea şi confortul.
Sistemul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) funcţionează cu un cuplu variabil distribuit la roţile din spate în combinaţie cu o blocare a diferenţialului punţii spate, controlat electronic, pentru a oferi tracţiune îmbunătăţită în orice condiţii de conducere.
Datorită frânei din materiale ceramice compozite Porsche (PCCB), Panamera Turbo S beneficiază de un sistem de frânare de înaltă performanţă, care este deosebit de rezistent la uzură. Sistemul de direcţie este reprezentat de Power Steering Plus. Şasiul modelului Panamera Turbo S dispune de amortizorul cu control adaptiv Porsche Active Management Suspension (PASM) şi de suspensia pneumatică adaptivă..
Mai puternic cu 50 CP, datorită noilor turbocompresoare și a presiunii de injecție mai mare
O creştere de 50 CP faţă de puterea motorului Panamera Turbo a fost obţinută prin activitatea specifică de revizuire a mai multor componente. Porsche foloseşte acum două noi turbine cu compresoare mai mari pentru modelul Panamera Turbo S. Noile compresoare cresc fluxul de aer, iar încărcătorul injectează mai mult oxigen în camerele de combustie la sarcini şi la viteze mari. În plus, presiunea de injecţie a fost majorată cu 20 bar, ajungând acum la 140 bar. Împreună, aceste măsuri permit, de asemenea, încărcări mai mari ale componentelor, care sunt absorbite de pistoane realizate dintr-un nou aliaj de aluminiu şi segmenţi cu inveliş special.
Acest concept are două avantaje suplimentare: prin prepararea mai eficientă a amestecului aer-carburant în camerele de combustie, cuplul creşte, de asemenea, cu 50 Nm, ajungând la 750 Nm şi atingând între 2.250 şi 5.000 rpm, supracuplul crescând la 800 Nm. Astfel, cuplul suplimentar face depăşirea chiar mai simplă şi mai rapidă. O altă îmbunăntăţire este faptul că cifrele de consum de combustibil pentru ciclul NEDC (New European Driving Cycle) ale noului model sunt aceleaşi precum cele ale modelului Panamera Turbo, de 10,2 litri la 100 km, cu 11% mai puţin faţă de modelul anterior.
Datorită sistemului opţional de evacuare sport, Panamera Turbo S oferă şoferilor posibilitatea de a se bucura de sunetul din motorsport ori de câte ori doresc. Această experienţă audio unică se realizează prin intermediul unui canal acustic care poate fi activat prin simpla apăsare a unui buton; acest canal direcţionează sunetul motorului direct în habitaclu.
În România, modelul Porsche Panamera Turbo S porneşte de la preţul de 158.437 Euro, fără TVA, iar modelul Panamera Turbo S Executive are preţul de pornire de 173.157 Euro, fără TVA. Modelele sunt disponibile în prezent pentru comandă, iar livrările se fac începând cu luna ianuarie 2014.