După prezentarea anul trecut a versiunii de top Quadrifoglio, Alfa Romeo a dezvăluit la Geneva gama completă Alfa Giulia cu toate motorizările și echipările.
Noua Alfa Giulia reprezintă un nou început pentru marca italiană. Sergio Marchionne are planuri mari cu Alfa după ce a refuzat să vândă marca Grupului VW. Marchionne crede că o producție de 400.000 de unități va readuce la profit celebra marcă italiană. În acest scop Alfa a elaborat o platformă modulară nouă cu tracțiune spate care stă la baza noii Alfa Giulia dar și la baza viitoarelor modele Alfa printre care două SUV-uri, dintre care unul de clasă compactă și unul de clasă medie.
Noua Alfa Giulia va fi disponibilă în Europa începând cu 15 aprilie în trei niveluri de echipare (Giulia, Super și Quadrifoglio) și șase motorizări.
Giulia este construită pe noua platformă modulară cu transmisie spate, care utilizează materiale ușoare cum ar fi aluminiu, aluminiu compozit, plastic și fibră de carbon. Alfa promite o masa la gol de numai 1.374 kg pentru versiunea diesel de 2,2 litri și 180 CP. Cu console scurte, capotă lungă, cel mai lung ampatament din segment și motorul montat în spatele punții față, noua Giulia promite atât o distribuție perfectă a maselor dar și un interior generos. Cel puțin la prima probă de ședere la salonul de la Geneva, spațiul la genunchi mi s-a părut mai mare decât cel de la Jaguar XE.
Gama de motoare este complet nouă fiind produsă exclusiv în Italia și include un motor turbo pe benzină de 2 litri și 200 CP cu blocul complet din aluminiu și două dieseluri de 2,2 litri cu 150 și 180 CP cu arbori de contraechilibrare. Topul gamei este motorul V6 bi-turbo de 2,9 litri și 510 CP.
Trenul de rulare adaptiv dispune de cunoscutul selector Alfa DNA ale cărui programe sunt noi. Pe lângă Dynamic și Natural a apărut în premieră și Advanced Efficiency în timp ce la Giulia Quadrifoglio există și un al patrulea mod numit Race.
Calitatea de fabricație nu mai are nimic de a face cu vechile Alfa, fiind într-un progress enorm. Displayul de 8,8 inch al centralei multimedia nu are o ramă separată ci este integrat foarte elegant în linia bordului deasupra gurilor de ventilație. Între indicatoarele de bord regăsim un display de 3,5 sau 7 inch funcție de echipare. O dată cu Giulia, Alfa începe cooperarea cu Harman Kardon care livrează un sistem audio de top cu Logic 7, de 900 W cu 12 difuzoare.