Dacă eşti fan Aston Martin, fie vei jubila, fie te vei da cu capul de perete când vei citi rândurile următoare. Compania a decis o suplimentare a fondurilor pentru dezvoltarea de noi modele. Printre acestea, viitorul DBX, un coupe care se vrea totodată SUV.
Fondurile pentru dezvoltarea gamei Aston Martin au fost suplimentate cu 200 de milioane de lire sterline. Acesta este preţul necesar pentru ca încă o marcă exclusivistă să-şi mai piardă din aură, deoarece una dintre direcţiile clare în care se va merge va fi aceea a unui hibrid coupe-SUV, botezat DBX, care a fost arătat deja publicului în formă de concept.
102 ani de tradiţie sportivă sunt obligaţi să plătească tribut pretenţiilor din ce în ce mai ciudate ale cumpărătorilor de automobile premium. Dar cum Aston Martin, care spre deosebire de Porsche sau Ferrari nu mai are o marcă mare părinte care să o susţină, după plecarea de sub umbrela celor de la Ford, este, într-un fel, pe cont propriu, dezvoltarea de noi modele costă; şi costă mult. Noroc că firmele din Italia şi din Orientul Mijlociu care deţin Aston Martin au înţeles că este nevoie de o infuzie serioasă de capital pentru a face faţă schimbărilor pieţei. Cel puţin asta a lăsat să se înţeleagă Alex Palmer, şeful mărcii Aston Martin
Capitalul companiei va fi mărit în două faze: primele 100 de milioane de lire, convertite în acţiuni, şi-au intrat în rol de la 29 aprilie, în timp ce o sumă similară va fi disponbilă, tot ca acţiuni, în următoarele 12 luni.
˝Această finanţare pe termen mai lung ne va permite să concepem şi să adăugăm noi modele în gamă, pentru a ne întări prezenţa pe segmentul vehiculelor de lux până la sfârşitul acestui deceniu˝, a declarat Palmer, noul şef Aston Martin. ˝Conceptul DBX a generat o emulaţie şi un interes mult mai mari decât se anticipa din interiorul companiei. Pe lângă acest model vor fi dezvoltate şi altele, astfel că în scurt timp se va discuta despre cel mai diversificat şi complex portofoliu Aston Martin din istoria mărcii.˝
După ce a bifat deja şase luni la cârma Aston Martin, este evident că prima grijă a lui Palmer a fost să obţină o suplimentare a fondurilor şi noi investiţii pentru ca de acum să se concentreze efectiv pe mărirea ofertei. Acum, că banii au fost obţinuţi, Aston va oferi maşin sport, specialitatea casei, sedanuri de super lux şi, cumva ciudat, modele de tip crossover (vezi DBX). Vor fi două platforme, un care să echipeze modelele care vor purta cu mândrie emblema mărcii şi una care va deservi modelele mercenare, cu prea multe uşi, portbagaje prea mari sau gărzi la sol inexplicabile.
Un moment nu tocmai bun pentru Aston
De curând au fost anunţate şi rezultatele financiare pe 2014 pentru Aston Martin. Aproximativ 4.000 de unităţi au fost comercializate, departe de cele 7.300 vândute în 2007, recordul de până acum. Profitul a fost de 66 de milioane de lire sterline, la venituri totale de 468 milioane. Palmer îşi doreşte să consolideze starea financiară a lui Aston Martin, mai ales că, dacă privim puţin în urmă, îndrăgita companie s-a aflat de nu mai puţin de şapte ori în pragul colapsului financiar, de-a lungul istoriei de un secol.