În timp ce unii nici nu visează să aibă o mașină din segmentul sedanurilor de lux, altora li se par prea mici. După ce a primit o cerere specială de la un client din Europa, Audi a construit un model super lung, bazat pe varianta lungă A8 L.
Când vrei să fii peste toți, iar banii nu reprezintă o problemă, începi să cauți soluții croite special pentru propriile nevoi. Audi a onorat o cerere mai puțin obișnuită: aceea de a extinde lungimea unui A8L, până la 6.36 m! Firește, toată lungimea extra se regăsește în valoarea ampatamentului, care a ajuns să măsoare 4.22 m, adică egalul lungimii unui Audi A3. Pentru ca varianta finală să fie perfectă din toate punctele de vedere, germanii și-au rupt un an din viață și au proiectat, asamblat și testat unicul exemplar. În final, ei s-au asigurat că modelul extra-lung respectă standardele lui Audi A8 de serie în cele mai importante aspecte: rigiditate, siguranță și stil.
La baza mașinii stă caroseria ușoară, confecționată din aluminiu, a lui A8. Acesteia i-au fost lungite pragurile și tunelul central folosind același aluminiu, în timp ce panoul dintre habitaclu și portbagaj a fost dublat, pentru a mări rigiditatea caroseriei. Cu același scop au fost introduse în plafon lonjeroane din aluminiu profilate special, rezultatul final fiind menținerea rezistenței la încovoiere și torsiune la nivelul lui Audi A8L.
Toate elementele, de la parbriz până la lunetă, au fost modificatepentru a nu se remarca nicio diferență față de clasicul A8 la calitate și aspect. Un panou de sticlă, lung de 2.40 m, a fost încorporat în plafon pentru o și mai accentuată senzație de spațiu.
Dispunerea celor trei rânduri de scaune este clasică, cu fața spre direcția de mers. Cele 6 scaune individuale sunt capitonate cu piele fină Valcona de culoare bej și sunt reglabile electric individual. Se pare că persoanele importante vor lua loc pe al treilea rând de scaune, din moment ce acolo se găsesc consola centrală cu comenzi, display-ul și compartimentul refrigerat.
Sub capotă, monstrul nu mai pare la fel de impresionant. Proprietarul a optat pentru un V6 de 3 litri, capabil de 310 CP și 440Nm, cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte. Luptându-se cu cele 2.4 tone ale exemplarului, agregatul V6 reușește să accelereze în 7.1 secunde până la 100km/h, viteza de top fiind limitată la 250 km/h.
Să ne așteptăm și în viitor la surprize din partea germanilor, pentru că Audi a anunțat că are și alte proiecte de mașini personalizate.