BMW i8 și i3, oficial în România. Vezi listele de prețuri

BMW a decis să comercializeze în mod oficial și pe piața din România gama eco “i”. Prețurile pleacă de la 37.076 euro pentru modelul 100% electric i3, respectiv 138.384 euro pentru supercarul plug-in hybrid BMW i8.

Port-drapelul gamei ecologice “i” este un coupe veritabil cu 2+2 locuri și design spectaculos. În esență un plug-in hybrid, BMW i8 este animat de un motor turbo pe benzină de 1,5  litri/231 CP și de unul electric de 131 CP.

Puterea combinată este de 362 CP, cu un consum de 2,1 l/100 km și emisii CO2 de 49 g/km. Cu ambele unități active, supercarul bavarez rulează în regim 4×4. Timpul de încărcare pentru bateriile Li-Ion de 7,1 kWh este estimat la 3 ore, în modul de rulare electric autonomia fiind de 35 km, iar în cel hybrid, de 340 km.

Echiparea de serie include jante din aliaj de 20 inch, climatizare automată, tapițerie din piele, suspensie adaptivă, transmisie Steptronic, reglaje electrice pentru scaune, sistem de navigație Professional cu controller iDrive și display de 8,8 inch. Farurile laser costă 6.252 euro, iar cele LED 313 euro. Un sistem audio HiFi Harman Kardon este oferit contra sumei de 938 euro, iar head-up display-ul full-color va scoate din buzunarele clenților 1.448 euro.

BMW i3, în schimb, este un model 100% electric. Cu dimensiuni tipice clasei mici, dar o ofertă de spațiu demnă de segmentul C, i3 se laudă cu arhitectura revoluționară Drive care susține trenul de rulare, motorul și bateriile și modulul Life (celula pasagerilor) realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon.

Sistemul de propulsie eDrive apelează la serviciile unui motor electric de 170 CP/125 kW, alimentat de un set de acumulatori Li-Ion de 22 kWh. Bateriile sunt ascunse sub podea, chiar în centrul mașinii, în timp ce motorul care acționează exclusiv roțile posterioare este amplasat deasupra punții din spate. Viteza maximă este limitată la 150 km/h.

Autonomia maximă, estimată la 160 kilometri, poate fi extinsă până la 300 kilometri, în cazul optării pentru range extender-ul opțional, un motor termic de 650 cmc, în doi cilindri, care dezvoltă 34 CP. Diferența de preț dintre modelul clasic și cel cu range extender este de 4.712 euro, versiunea i3 Rex având un preț de pornire de 41.788 euro.

Aerul condiționat, jantele din aliaj de 19 inch, senzorii de parcare, iDrive cu radio BMW Professional și panoul de instrumente TFT de 5,7 inch se numără printre dotările standard. BMW i3 poate fi specificat suplimentar cu faruri LED (927 euro), sistem de navigație Business (1032 euro) sau Professional (2074 euro), servicii ConnectedDrive (365 euro), precum și cu patru pachete de personalizare interioară și exterioară – i Atelier (1563 euro), i Loft (2074 euro), iSuite (3116 euro).

Încărcarea bateriilor durează aproximativ 6-8 ore, dacă se optează pentru o priză convențională, sau 30 minute (80 din capacitate) în cazul folosirii unei stații publice de încărcare rapidă de 50 kW.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top