Seriile 1 și 2 de la BMW primesc motoare noi. Acestea au 6 cilindri în linie și reprezintă o evoluție firească în raport cu modelele precedente de top.
Cu cei 340 CP pe care-i oferă, noul motor de 3 litri transformă Seria 1 într-un hot-hatch veritabil. Echipate astfel, modelele de top ale celor două serii accelerează mai repede cu 0,3 secunde decât generația anterioară ceea ce, în cazul seriei 2 Coupe xDrive înseamnă 4,4 secunde!
Consumul a scăzut, de asemenea, în medie, cu 7%, situându-se acum la 7,8 l/100 km, dacă ne referim la modelele coupe și hatchback cu tracțiune spate. Nu vor exista clienți nemulțumiți: hatchback, coupe și cabrio, tracțiune spate și integrală, transmisie manuală și automată – toate pot fi combinate după propriile gusturi pentru a mulțumi pe oricine.
Specialiștii bavarezi n-au avut drept unic obiectiv atingerea cu orice preț a valorilor cât mai mari pentru cuplu și putere, ci menținerea constantă a performanțelor dinamice pe o plajă cât mai mare de turație. Astfel, cei 500 Nm sunt disponibili între 1500 și 4500 rot/min, oferind accelerații fulminante, practic, în orice treaptă, la orice turație.
”Vinovate” atât de puterea excepțională, cât și de consumul mic, sunt cele două turbocompresoare și sistemul de distribuție variabilă dublu-Vanos, împreună cu sistemul de recuperare a energiei la frânare. Mai mult, în cazul retrogradării în trepte, managementul motorului accelerează pentru a păstra turația la un nivel optim pentru treapta cuplată.
Față de modelele clasice, variantele M sunt coborâte cu 10 mm, au jante de 18 inch cu design specific și pachet aerodinamic M. În plus, dinamica este ameliorată de noul sistem de frânare M Sport și direcția variabilă Servotronic. La interior, scaunele profilate sportiv sunt tapițate cu o combinație de Alcantara și stofă cusute cu ață albastră.