Așteptarea a luat sfârșit! BMW M4 GTS, cel mai rapid BMW de serie din istorie, a fost dezvăluit oficial. Acesta dezvoltă 500 CP și atinge 100 km/h în doar 3,8 secunde, producția fiind limitată la 700 de bucăți.
Mult mai agresiv decât versiunea de serie, noul BMW M4 GTS se prezintă cu un Curriculum Vitae destul de stufos – motorul cu șase cilindri în linie de 3 litri dezvoltă 500 CP și un cuplu motor maxim de 600 Nm, atinge 100 km/h în doar 3,8 secunde, iar viteza maximă este de 305 km/h, toate acestea la o greutate de doar 1.510 kg. Motorul este cel original de pe versiunea de serie – 3 litri TwinPower Turbo, ce beneficiază de tehnologia TwinScroll Turbo (o turbină alimentată separat de la două grupe de câte trei cilindri), de sistemul de injecţie High Precision, de sistemul de control variabil al arborelui cu came Double VANOS şi de Valvetronic, completat fiind de inovatorul sistem de injecție cu apă, sistem ce a furnizat deja un impuls semnificativ de putere și cuplu motor pentru BMW M4 MotoGP Safety Car.
Motorul este cuplat la o transmisie M cu dublu ambreiaj şi șapte trepte de viteză, ce dispune în același timp de sistemul Launch Control, sistem ce asigură performanţe optime de demaraj, obținându-se astfel date ale acceleraţiei ce nu ar fi posibile cu o cutie de viteze manuală. Pe lângă schimbarea automată a vitezelor, transmisia permite – în modul manual – schimbări ultrarapide, fără întreruperi ale fluxului de putere. Sistemul Drivelogic dispune de trei modului selectabile pentru programul de schimbare a vitezelor, ce poate varia între un condus foarte sportiv sau unul relaxat, dar dinamic în același timp. Mai mult, printre tehnologiile existente pe noul M4 GTS regăsim Stability Clutch Control ce deschide ambreiajul când automobilul are un efect subvirator pentru a-l readuce pe trasă.
Noul motor reuşeşte un consum mediu mixt de 8,3 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 194 g/km, specifice normei de poluare EURO 6.
Să nu uităm faptul că noul BMW M4 GTS nu cântărește mult, având o siluetă propice atât pentru circuit cât și pentru stradă – masa redusă şi nivelul ridicat al rigidităţii structurale reprezintă unul din cei mai importanți factori ce influențează experiența dinamică a condusului. Raportul masă-putere remarcabil de 3 kg/CP furnizează platforma perfectă pentru o experienţă a condusului deosebit de dinamică.
La fel ca și M4 Coupe, noul GTS dispune de elemente de caroserie din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) – capota, acoperișul și splitterul frontal reglabil fiind nou concepute pentru M4 GTS, acesta fiind un alt amănunt ce duce la scăderea masivă a masei totale. Ușurarea elementelor poate fi regăsită și la interior, prin înlocuirea diferitelor repere standard cu altele, special concepute pentru noul coupe, scaunele scoică, cu 50% mai ușoare decât cele prezente pe M4 Coupe, consola centrală ușoară, construcția interiorului din panouri ultraușoare – toate reprezintă dovezi ce denotă atenția ingnierilor acordată detaliilor. Tot la capitolul cură de slăbire a fost pusă și evacuarea, care datorită unui amortizor de zgomot din titan permite o reducere a masei totale cu 20% față de varianta ei standard.
BMW M4 GTS preia aceleași detalii ale trenului de rulare de la fratele său mai mare – M4 Coupe, unde inginerii BMW mai adaugă un set de suspensii reglabile în trei moduri, ce poate fi ajustat în funcţie de preferinţele individuale, sau de cerinţele diferitelor circuite. Frânele BMW M sunt din carbon ceramic, oferind un punct de presiune bine definit şi asigurând o decelerare remarcabilă chiar şi sub sarcini mari susţinute, cum ar fi la limită, pe circuit. Sistemul electromecanic de servodirecţie a fost și el special adaptat pentru a face față cerințelor unui vehicul de circuit. O altă adiție foarte specială pentru noul M4 GTS este diferențialul Active M – dezvoltat pentru a optimiza cuplul motor livrat către roţile spate, fiind adaptat pentru a răspunde puterii foarte mari generate de noul GTS.
Coupe-ul M4 GTS dispune de două seturi de faruri duble rotunde, cu patru inele coroană, iluminate cu tehnologie LED cu BMW Selective Beam, (asistent antiorbire pentru faza lungă), iar stopurile reprezintă o premieră – coupe-ul M4 GTS este primul BMW de serie ce vine echipat cu stopurile ce beneficiază de tehnologie OLED (diode organice emiţătoare de lumină).
La capitolul interior, noul GTS este inspirat direct din motorsport – scaunele scoică ultra-ușoare asigură o poziție excelentă de condus dar și confort pe distanțe lungi, îmbrăcate exclusiv în piele Alcantara/Merino, cu benzi M pe spătare; centurile de siguranţă cu trei puncte de prindere şi manşetele de tragere a uşilor evidenţiază profilul lui BMW M4 GTS de maşină sport de înaltă performanță. În locul banchetei spate acesta dispune de o poliţă din plastic ranforsat cu fibră de sticlă (CFRP) şi un panou din fibră de carbon, acoperite cu Alcantara, iar împreună permit o reducere a masei cu aproximativ 40% faţă de modelul de serie cu banchetă normală.
Noua versiune GTS duce coupe-ul M4 la un alt nivel – mult mai impresionant, mai agresiv și mai versatil, amănunt ce poate fi observat atât cu ochiul liber cât și în cifre – M4 GTS a stabilit un timp total de doar 7,28 minute pe celebrul circuit Nürburgring- Nordschleife, cu 24 de secunde mai rapid decât fratele său mai mare – M4, devenind astfel cel mai rapid BMW de serie – fiindu-i necesare doar 3,8 secunde pentru a atinge 0-100 km/h.
De fapt, lansarea noii versiuni GTS nu celebrează doar o creștere a puterii sau noile tehnologii semnate BMW, compania bavareză celebrând prin versiunea limitată a noului coupe, 30 de ani de existență ai legendarului modelul M3, lansat cu succes în 1986. Acesta este motivul principal pentru care producţia lui BMW M4 GTS va fi limitată la 700 de bucăți la nivel mondial. Istoria ediților speciale M3 este una bogată în palmaresul companiei bavareze – 1988: BMW M3 Evolution (E30), 1990: BMW M3 Sport Evolution (E30), 1995: BMW M3 GT (E36), 2003: BMW M3 CSL (E46), 2010: BMW M3 GTS (E92), 2011: BMW M3 CRT (E92) și ediţia de acum – BMW M4 GTS.
Vânzările efective vor începe în primăvara anului viitor, 2016, BMW M4 GTS fiind prezentat în premieră în cadrul Salonului Auto de la Tokyo.