BMW continuă ofensiva eco și lansează la Salonul Auto de la New York o nouă mașină croită pe gustul activiștilor Greenpeace: X5 xDrive 40e, primul Plug-in Hybrid de serie din afara gamei de modele “verzi”, reunite sub sigla i.
Propulsia este asigurată de un sistem plug-in hibrid de ultimă generație, compus dintr-un propulsor pe benzină TwinPower Turbo cu patru cilindri de 2 litri și 245 CP/450 Nm și un motor electric de 113 CP și 250 Nm, montat intre cutia de viteze automata cu opt trepte si unitatea termica. Puterea totală este estimată la 313 CP, iar cuplul, la 450 Nm.
Principala sursă de energie pentru unitatea electrică va fi un set de baterii litiu-ion cu 96 de celule individuale si capacitatea de 9 kWh, amplasate sub portbagaj, într-o poziție ferită de posibilele repercursiuni neplăcute ale unui accident. Reversul medaliei este imposibilitatea specificării celui de-al treilea rând de scaune și volumul cu 150 litri mai mic al portbagajului, 500-1.720 litri, versus 650-1.870 litri, în cazul modelului convențional. Masa totală este și ea ceva mai generoasă – 2.230 kg, ceea ce se traduce printr-un surplus de 160 kg prin comparație cu un X5 xDrive 30d.
Noul X5 xDrive 40e este promovat drept un hibrid de zi cu zi, o mașină prietenoasă și ușor de folosit inclusiv de șoferii certați cu tehnologiile de ultimă oră. Bateriile pot fi încărcate de la orice priză convențională, în 3 ore și 50 de minute, timp ce poate fi redus la 2 ore și 45 minute, dacă se optează pentru stația de încărcare BMW Wallbox Pure, ce opereaza la 16 amperi si 230V. Aceasta aduce în plus și un touchscreen de 7 inci ce afișează nivelul bateriei sau cantitatea de energie funizată. Cablul special de alimentare este depozitat într-un compartiment dedicat din portbagaj, fiind eliminat, astfel, riscul rătăcirii acestuia printre bagaje.
BMW oferă trei moduri de rulare (AUTO eDrive, MAX eDrive, SAVE Battery) și trei setări diferite pentru trenul de rulare adaptiv, deja clasicele Comfort, Sport și Eco Pro. Tracțiunea integrală xDrive este permanentă, indiferent de modul de rulare activ.
În modul de rulare exclusiv electric, intitulat MAX eDrive, noul BMW X5 xDrive 40e este pus in miscare doar de motorul electric, fiind creditat cu o autonomie de 31 km și o viteză maximă de 120 km/h. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în mai puțin de 7 secunde. BMW anunță un consum mediu de 3,3 l/100 km, (5,9 l/100 km pentru versiunea diesel) si emisii de numai 77 g/km de CO2. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în 6,8 secunde.
În mod uzual, BMW X5 xDrive 40e rulează în modul AUTO eDrive, ce echivalează cu utilizarea ambelor motorizări, activate in functie de solicitari. Motorul termic intră în funcțiune la peste 70 km/h sau în cazul accelerațiilor viguroase. Până la 70 km/h, propulsia este exclusiv electrică. Așa cum lasă de înțeles însăși denumirea sa, modul SAVE Battery conservă nivelul existent de energie stocată în baterie.
BMW xDrive 40e va ajunge pe piața din România în vară. Varianta eco a îndrăgitului SUV bavarez va fi asamblată, în continuare, în Statele Unite, în aceeași uzină responsabilă și pentru producția versiunilor clasice. Viitoarea generație BMW Seria 7 și varianta revizuită a actualei Serii 3 sunt așteptate să preia aceeași soluție tehnică prezentă sub capota lui BMW xDrive 40e, în cazul propriilor versiuni ActiveHybrid7 și ActiveHybrid3.