C3 a făcut un salt însemnat față de generația precedentă, devenind o opțiune foarte atractivă chiar și în varianta diesel.
- Consum mic de carburant
- interior aspectuos si bine finisat
- Pret de achizitie
- comportament dinamic mediocru
Propulsorul ce echipează modelul testat, 1.4 HDi – 70 CP, își îndeplinește cu brio sarcinile „de serviciu“, dar nu este un reper la capitolul silențiozitate. Dacă toți clienții și-ar face calcule de întreținere și de achiziție pentru un C3, ar putea ajunge ușor la concluzia că o motorizare pe benzină ar fi mai potrivită; de exemplu motorizarea de 1.4l și 75 CP, al cărei preț este de 12.493 E în varianta similară de echipare, în comparație cu cei 13.536 E necesari achiziției variantei diesel.
Transmisia mașinii funcționeaza foarte bine, dar ar fi o idee bună să se evite anticiparea schimbării din treapta întâi, într-a doua. Dacă nu este turat corespunzător, la comutarea în cea de-a doua treaptă, motorul are o ușoară lipsă de reacție, corectată rapid de creșterea în ture.
Urmează partea cea mai interesantă a acestei motorizări, reprezentată de valorile consumului de combustibil. Acestea sunt la un nivel foarte scăzut – în jur de 5,7 litri de carburant la 100 de km parcurși, chiar și în traficul intens din București, calitate esențială pentru un automobil de oraș în zilele noastre.
În ceea ce privește ținuta de drum, înalțimea mașinii și poziția centrului de greutate, coroborate cu suspensia moale, privează C3-ul de un comportament sportiv pe viraje și au ca efect un ruliu accentuat, în curbele abordate prea rapid. Partea pozitivă a setărilor suspensiilor este evidentă în exploatarea cotidiană a mașinii, unde călătoriile devin foarte confortabile. În ansamblu, constatăm că orientarea spre confort în detrimentul sportivității, este abordarea potrivită pentru simpaticul C3.
Dotările opționale pentru Citroen C3 se pot împărți în două categorii: sistemul Visiodrive și restul. Mă voi concentra doar asupra celui dintâi, pentru că este într-adevăr o găselniță genială a inginerilor francezi. Acesta se traduce prin parbrizul panoramic botezat Zenith, care face ca cei aproximativ 500 de euro ce reprezintă costul său, să se dovedească o investiție excelentă în utilizarea de zi cu zi a mașinii. Vizibilitatea este mult îmbunătățită, ca și iluminarea habitaclului, iar senzația de spațiu poate aduce un zâmbet în plus pe chipul pasagerilor.
Date tehnice: | Citroen C3 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4 Hdi |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1065/1565 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3940/1730/1525 |
Ampatament | 2465 |
Volum portbagaj [l] | 300 (1120) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4 Hdi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1397 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 52(70)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 160/2000 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 163 |
0-100 km/h [s] | 13.7 |
Consum urban/extra/mixt | 5.2/3.7/4.2 |
Emisii CO2 [g/km] | 110 |