După ce scandalul Dieselgate părea că se apropie de sfârșit, un alt focar stă să erupă. Nemții de la Daimler au început o cercetare internă menită să descopere posibilele anomalii dintre certificatele pe care le acordă mașinilor sale și emisiile pe care acestea le au în realitate.
Vinerea trecută, Ministerul Justiției din SUA (DOJ) a cerut gigantului Daimler să cerceteze din nou emisiile modelelor pe care le produce și să stabilească dacă acestea sunt conforme cu normele în vigoare pe piața americană. Germanii și-au anunțat disponibilitatea totală și au început să caute deja posibilele nereguli ”și, bineînțeles, să ia măsurile necesare” în cazul în care acestea există.
Deși niciuna dintre părți nu a dat detalii, este posibil ca această cerință a americanilor să țintească direct motoarele cu tehnologie BlueTec produse de germani, ca urmare a unui proces intentat în februarie de un grup de proprietari de modele Mercedes. Aceștia acuză producătorul că sistemele BlueTec cu care a echipat modelele în cauză se opresc din funcționare la temperaturi mai mici de 10°C. Urmarea ar fi, conform măsurătorilor, o depășire a emisiilor de oxizi de azot 19 ori în medie, existând și cazuri de emisii de 65 de ori mai mari decât cele legale.
Să așteptăm rezultatul anchetei interne și să sperăm că nu vom avea de-a face cu o nouă dovadă de măsuri luate deliberat pentru a încălca legea.
Surse: daimler.com, autoblog.com