Drive test Mazda CX-3: premium, stilat, dinamic

Mazda Cx-3 drive test (10)

Mazda CX-3, fratele mai mic al lui Mazda CX-5, vine cu o abordare diferită. Este mai mult crossover decât SUV, dar oferă și tracțiune integrală și tehnologiile SkyActiv sunt prezente in corpore la bord.

La doar trei luni după Mazda2, Mazda lansează și crossover-ul construit pe aceiași platformă. 80% din componente sunt similare cu Mazda2, însă nu toate 80% sunt identice.

Spre deosebire de Mazda2, trenul de rulare a fost reglat mai moale pentru un confort superior. Procentul de 80% comunicat de mazda pare mare pentru că și gama de motoare este aproape complet diferită cu excepția noului diesel de 1,5 litri disponibil la ambele modele.

În timp ce Mazda2 are motoare pe benzină de 1,5 litri, Mazda a considerat că potențialii clienți ai lui CX-3 au alte așteptări în materie de dinamică decât la o mașină de clasă mică și au luat în calcul și faptul că CX-3 este mai greu (sunt 175 kg în plus între Mazda2 1.5/115 CP și CX-3 cu motorul aspirat de 2 litri/120 CP și tracțiune față). De aceea, CX-3 este oferit doar cu motoare pe benzină de minim 2 litri – 120 CP pentru tracțiune față și 150 CP pentur tracțiune integrală, ambele putând fi cuplate și cu transmisia automată cu 6 trepte. De asemenea, caroseria a fost ranforsată suplimentar, având un procent de 63% de oțel de înaltă rezistență.

La condus, CX-3 este vioaie în spiritul Zoom-zoom și ruliul este moderat în ciuda trenului de rulare mai soft decât la Mazda2. Direcția electrică cu asistare variabilă oferă un feedback bun, iar cutia manuală este o alegere bună pentru că schimbătorul are o cursă scurtă și precisă iar la rândul lui, levierul schimbătorului este la fel de scurt ca la MX-5.

  • Confort bun la drum
  • Interior premium
  • Echipare generoasă (de la al doilea nivel)
  • Motoare rafinate și eficiente
  • Design superb
  • Portbagaj mic
  • Majoritatea sistemelor de asistență disponibile doar la echiparea de top
  • Preț mare la tracțiunea integrală

Ambele motoare, atât cel diesel cât și cel pe benzină, se remarcă printr-un înalt rafinament, nivel redus de zgomot și liniaritate în funcționare. Dieselul trage bine de la 1600 rpm în sus în timp ce benzina se trezește la viață după 2000 rpm. Dar ambele sunt economice în special benzina, care dovedește că motorul aspirat este mai eficient decât cele turbo în conducere alertă. Dieselul a consumat 5,7 l/100 km iar benzina de 150 CP cu tracțiune integrală 6,8 l/100 km. Ultima este o valoare foarte bună.

Interiorul este inspirat de la Mazda2 cu sistemul multimedia (disponibil de la echiparea Challenge în sus) cu display tactil de 7 inch și controller pe tunelul median ca la BMW. Finisarea este de calitate deși plasticul de pe bord este tare ca la o mașină de clasă mică. Însă are o textură plăcută și e plăcut și la atingere. Echipările superioare au ornament îmbrăcat în piele pe bord și la baza consolei centrale și inserții de imitație de fibră de carbon. Poziția de condus este joasă iar susținerea laterală este foarte bună.

Mazda oferă pentru CX-3 toate sistemele moderne de asistență dar din păcate majoritatea dintre ele sunt disponibile doar la echiparea de vârf Revolution Top.

Spre deosebire de Mazda2, CX-3 oferă ceva mai mult loc în spate. Plusul este de două degete la cap și unul la genunchi. Portbagajul are un volum standard de 350 litri, dar deasupra podelei nu este foarte mult loc.

Mazda pune însă mai mult accentul pe lifestyle. CX-3 nu arată ca un SUV având doar 1.535 mm înălțime și fiind doar puțin mai înalt ca un break clasic. Geamurile mici, silueta cu linii fluide tipică modelelor Mazda moderne și garda la sol destul de mică pentru un SUV, de 15,5 cm sunt caracteristice noului val de crossovere. Însă protecțiile la roți și praguri îți permit să te avânți și pe macadam însă nu și pe denivelări ample.

Mazda oferă tracțiunea integrală pentru 1.800 euro în plus la diesel și 2.400 euro la benzină (inlcude și upgrade motor de la 120 la 150 CP) dar pe asfalt uscat nu există diferențe evidente între tracțiunea față și integrală. Pe ud însă, Mazda se laudă cu sistemul 4×4 cel mai rapid în reacții. Fiind disponibilă doar la echipările de top, prețul versiunilor cu tracțiune integrală este ridicat.

Verdict

CX-3 vine cu o ambianță și echipamente premium, motoare rafinate și eficiente, o ținută de drum cu un bun compromis și un design care îți taie răsuflarea. Versiunile 4×2 sunt bine poziționate ca preț dar cele cu tracțiune integrală sunt prea scumpe.

Citiți mai multe în AutoExpert iunie 2015 care va apărea pe piață vineri 5 iunie.
Skyactiv-G2.0/120Skyactiv-G 2.0/150Skyactiv-D 1.5Skyactiv-D 1.5
Motor/nr. CilindriL4, aspiratL4, aspiratL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.9981.9981.4991.499
Putere max./turație (CP/rpm)120/6.000150/6.000105/4.000105/4.000
Cuplu max./turație (Nm/rpm)204/2.800204/2.800270/1.600-2.500270/1.600-2.500
Cutie de viteze6 trepte man./aut.6 trepte man./aut.6 trepte man.6 trepte man./aut.
Transmisiefațăintegralăfațăintegrală
L/l/h (mm)4.275/1.765/1.5354.275/1.765/1.5354.275/1.765/1.5354.275/1.765/1.535
Ampatament (mm)2.5702.5702.5702.570
Volum portbagaj (l)350-1.260350-1.260350-1.260350-1.260
Masă la gol (kg)1.155/1.1951.235/1.2651,2001.275/1.295
Accelerație 0-100 km/h (s)9,0/9,98,7/9,610,110,5/11,9
Viteză maximă (km/h)192/187200/195177173/172
Consum mediu (l/100 km)5,9/5,86,4/6,34,04,7/5,2
Emisii CO2 (g/km)137/136150/146105123/136
Preț (euro cu TVA)de la 15.290de la 22.990de la 19.790de la 24.190

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top