Experimentul Volvo: rulare autonomă în trafic real

Volvo XC90

Este deja cunoscută implicarea constructorului suedez de mașini în dezvoltarea tehnologiilor de rulare autonomă. Mașinile pe care le produce sunt echipate cu cele mai avansate sisteme de siguranță, iar Volvo nu ratează nicio ocazie pentru a-și etala avansul tehnologic.

La începutul anului, Volvo venea cu promisiunea introducerii pachetului de rulare semi-autonomă Pilot Assist II în echiparea standard a lui XC90 pe anumite piețe, începând cu 2017. Acest pachet a fost prezentat pe limuzina S90 și oferă asistență la viteze de până la 130 km/h.

Volvo XC90

Acum, ei se lansează într-o nouă provocare pentru ei înșiși: un experiment de testare a tehnologiilor de conducere și siguranță autonome în condiții reale de trafic. Ceea ce-și doresc suedezii este un test de amploare nemaiîntâlnită, la care să participe un număr de 100 de mașini. Și unde în altă parte s-ar fi putut desfășura experimentul decât într-una dintre țările cu probleme de poluare și aglomerație: China.

Scopul este scăderea numărului de accidente, a ambuteiajelor, a gradului de poluare și a timpului pierdut la volan în zonele de test, și face parte dintr-un amplu și ambițios proiect lansat de suedezi: acela ca nicio persoană să nu-și mai piardă viața sau să nu mai sufere răni grave într-un Volvo nou, până în 2020.

Volvo XC90

”Mașinile capabile să ruleze autonom aduc multe beneficii. De aceea guvernele trebuie să adopte legi care să permită circulația acestora cât mai urgent. Nu mai ține numai de producătorii de mașini. Avem acum nevoie și de sprijinul autorităților”, a declarat președintele Volvo, Hakan Samuelsson.

În lunile ce vor urma, Volvo va începe discuțiile cu primăriile câtorva orașe din China pentru a determina care dintre locații deține cadrul legal și infrastructura necesare desfășurării experimentului.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top