Probabil că cei de la MINI se ghidează şi după proverbe româneşti, altfel nu înţelegem cum de s-au gândit să lanseze noul MINI Cabriolet în prag de iarnă. Sigur trebuie să fie ceva legat de momentul anului în care îşi pregăteşte gospodarul, carul. Dincolo de orice glumă, noul Cabriolet se anunţă o senzaţie pentru serile fierbinţi din 2016.
Noul MINI Cabriolet vine cu dimensiuni crescute pentru un plus de confort şi ergonomie: +98 de milimetri în lungime, +44 de milimetri în lăţime şi +7 milimetri în înălţime; ecartament mai lung (+28 de milimetri); lăţime mai mare a ampatamentului (+42 de milimetri în faţă, +34 de milimetri în spate). Modelul vine cu noi scaune faţă, cu gamă mai mare de ajustare, acces mai confortabil şi suprafaţă mai lungă a scaunelor pentru pasagerii din spate. Totodată, scaunele spate individuale, cu suport lateral optimizat, oferă un confort îmbunătăţit. Volumul portbagajului a fost extins cu aproximativ 25%, la 215 litri cu acoperişul închis şi 160 de litri cu acoperişul deschis.
MINI Cabriolet oferă o interpretare actualizată a elementelor clasice de design ale mărcii: faruri rotunde şi stopuri cu contururi cromate, grilă hexagonală a radiatorului sau montanţii de culoare negară. Noul model vine cu o selecţie vastă de culori pentru caroserie, inclusiv nuanţa Caribbean Aqua metalizat – prezentată în premieră cu acest model.
Soft top textil de calitate este oferit cu mecanism de deschidere/închidere complet automat, precum şi funcţie de culisare a acoperişului. În premieră, acţionare nouă este complet electrică şi, prin urmare, foarte silenţioasă. O altă noutate este soft top-ul MINI Yours cu grafică Union Jack ţesută. Deschiderea şi închiderea acoperişului şi a geamurilor laterale se face în 18 secunde şi este posibilă şi în timpul călătoriei, la viteze de până la 30 km/h. Protecţia în caz de răsturnare este integrată în interior, fără a fi vizibilă, şi se extinde automat când este nevoie.
Structură foarte rigidă a caroseriei, cu elemente de susţinere specifice modelului pentru o reacţie agilă cu protecţie maximă a pasagerilor; set complet de dotări standard de siguranţă cu airbaguri frontale, airbaguri pentru cap şi torace integrate în spătar, centuri automate cu trei puncte de prindere la toate scaunele, puncte de prindere ISOFIX pentru scaunele de copii la scaunul pasagerului din faţă şi la cele din spate, afişare a presiunii în pneuri şi capotă faţă parţial activă pentru protecţia optimă a pietonilor; control când este cazul al sistemelor de fixare şi al protecţiei în caz de răsturnare prin intermediul electronicii centralizate de siguranţă.
Versiuni şi date tehnice:
MINI Cooper S Cabriolet: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injecţie directă, control complet variabil al supapelor, control variabil al arborelui cu came), capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP între 5.000 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm între 1.250 şi 4.000 rpm (300 Nm cu Overboost), acceleraţie (0-100 km/h): 7,2 secunde (transmisie automată: 7,1 secunde), viteză maximă: 230 km/h (228 km/h), consum mediu mixt: 6,1-6,0 l/100 km (5,8-5,6 l/100 km), emisii CO2: 142-139 g/km (134-131 g/km), standard de emisii: EU6.
MINI Cooper Cabriolet: motor pe benzină, cu trei cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injecţie directă, control complet variabil al supapelor, control variabil al arborelui cu came), capacitate: 1.499 cmc, putere: 100 kW/136 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 220 Nm la 1 250 rpm (230 Nm cu Overboost), acceleraţie (0-100 km/h): 8,8 secunde (transmisie automată: 8,7 secunde), viteză maximă: 208 km/h (206 km/h), consum mediu mixt: 5,1-4,9 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisii CO2: 118-114 g/km (123-119 g/km), standard de emisii: EU6.
MINI Cooper D Cabriolet: motor diesel cu trei cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei, injecţie directă common-rail), capacitate: 1.496 cmc, putere: 85 kW/116 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 270 Nm între 1.750 şi 2.250 rpm (300 Nm cu Overboost), acceleraţie (0-100 km/h): 9,9 secunde (transmisie automată: 9,9 secunde), viteză maximă: 195 km/h (195 km/h), consum mediu mixt: 4,0-3,8 l/100 km (4,1-3,9 l/100 km), emisii CO2: 105-100 g/km (109-104 g/km), standard de emisii: EU6.