Hyundai ix35 Fuel Cell a fost ales – pentru al doilea an consecutiv – de catre Comisia Europeana, cu sprijinul Adunarii pentru pile de combustie si hidrogen (FCH JU), sa demonstreze avantajele tangibile ale tehnologiei pe baza de hidrogen fuel cell. Prima productie mondiala a vehiculelor electrice fuel cell, ix35 Fuel Cell, va fi disponibila la teste in anul 2013, in Bruxelles, Belgia, pentru membrii Parlamentului European, oficialii Comisiei Europene si pentru factorii de decizie.
Hyundai Motor a obtinut, in octombrie 2012, primul contract de leasing pentru vehiculele fuel cell pe baza de hidrogen oferit de catre FCH JU. In 2012, ix35 Fuel Cell a fost prezentat factorilor de decizie UE, partilor interesate si publicului, printr-o serie de demonstratii auto si evenimente publice. Acestea au avut loc atat in Bruxelles, cat si in alte locatii din Europa
Presedintele Hyundai Motor Europe, B.K. Rim a declarat: “Suntem incantati ca FCH JU a ales ix35 Fuel Cell pentru a fi prezentat in Europa si ne bucura colaborarea privind promovarea avantajelor tehnologiei fuel cell pe baza de hidrogen. Avem certitudinea ca factorii de decizie si formatorii de opinie care vor testa acest vehicul remarcabil ii vor descoperi performantele si confortul fara a compromite mediul inconjurator cu emisii daunatoare.”
Lider in dezvoltarea tehnologiei fuel cell
Hyundai a devenit lider mondial in dezvoltatrea tehnologiei fuel cell pe baza de hidrogen odata cu lansarea Santa Fe FCEV, in 2000, iar in prezent administreaza o divizie de cercetare dedicata la Institutul de Cercetare Tehnologica si Ecologie din Coreea. In ianuarie 2013 compania a devenit primul constructor de masini care, la nivel mondial, a demarat o linie de productie pentru vehiculele pe baza de hidrogen cu zero emisii.
Hyundai planifica sa construiasca 1.000 de vehicule ix35 Fuel Cell pana in 2015, pentru clientii de flote din sectoarele public si privat. Livrarea demareaza in Europa, unde UE a stabilit o harta privind dezvoltarea unei retele pan-europene a statiilor de alimentare cu hidrogen. 17 vehicule ix35 Fuel Cell au fost comandate de catre Copenhaga, Danemarca si Skåne, Suedia.
Constructorii auto de top, printer care si Hyundai, si-au aratat suportul pentru suplimentarea numarului de statii de alimentare, astfel pregatind piata pentru productia in masa a vehiculelor fuel cell pe baza de hidrogen.
Hyundai ix35 Fuel Cell
Utilizand tehnologia proprie Hyundai, conducta pilei de combustie transforma hidrogenul in electricitate, care pune in functiune motorul vehicului. Singurul tip de emisie generat de ix35 Fuel Cell este apa. ix35 Fuel Cell poate fi alimentat cu hidrogen in doar cateva minute. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12.5 secunde, are o viteza maxima de 160 km/h, iar autonomia rezervorului este de 594 kilometri.
ix35 Fuel Cell reprezinta rezultatul celor 14 ani de cercetare, in valoare de sute de milioane de euro, desfasurata de catre inginerii centrului de Cercetare Tehnologica si Ecologie Hyundai din Mabuk, Coreea. In perioada de testare, modelul a inregistrat peste 3 milioane de mile rulate in conditii reale in Europa, Coreea si S.U.A.