În această vară, în Munchen va fi lansat primul serviciu de car-sharing din lume care folosește mașini cu celule de hidrogen. Pentru aceasta, grupul Linde a ales 50 de SUV-uri Hyundai ix35 Fuel Cell.
Ce reprezintă car-sharingul? Este un serviciu prin care oricine poate accesa o mașină dintr-o anumită flotă, plătind o taxă pentru fiecare minut petrecut la volan. Procedura este simplă: orice posesor de permis de conducere își poate face cont pe site-ul companiei, înregistrează cardul sau contul de pe care efectuează plata, primește username și parolă și descarcă o aplicație pe smartphone. Apoi caută cea mai apropiată mașină a flotei, o deschide cu ajutorul aplicației și pornește la drum. În final, o parchează și o închide cu ajutorul aceleiași aplicații. Simplu!
De ce Hyundai? Pentru că Linde Group are o tradiție de un secol de experiență în lucrul cu hidrogenul, iar ix35 a fost prima mașină alimentată cu hidrogen produsă în serie și disponibilă oricui. Pentru a-i înțelege importanța, aflați că prin Europa se plimbă peste 250 de Hyundai ix35 Fuel Cell, adică mai multe decât toate celelalte exemplare produse de firmele concurente împreună!
În plus, autonomia de peste 400 km (chiar 600 în anumite condiții) cu un singur rezervor de hidrogen îl transformă în cel mai potrivit vehicul pentru rutele de distanță medie, precum călătoriile în jurul orașului sau plimbările pe la lacurile din apropierea Munchenului. Pe astfel de distanțe, acumulatorul unei mașini electrice ar trebui încărcat în timpul călătoriei. În final, nu numai că pe țeava de eșapament a unei mașini pe hidrogen curge doar apă pură, ci mai mult, hidrogenul este obținut prin metode care nu emană dioxid de carbon. Deci sistemul este curat în totalitate.