După mai bine de douăzeci de ani de prezenţă pe piaţă, Jeep Grand Cherokee s-a bucurat de reputaţia unuia dintre cel mai capabile SUV-uri în materie de confort, dinamică on-road şi abilităţi de top pentru această clasă, în teren accidentat.
- Performante on/off road de top
- raport pret/echipare ideal
- spatiu interior generos
- Pe alocuri calitatea interiorului se situeaza sub stacheta concurentei din segmentul premium
Ultimul model a fost lansat de curând şi pentru piaţa din România, iar noua generaţie Grand Cherokee vine cu îmbunătăţiri substanţiale de ordin tehnic, în ciuda unui aspect ce păstrează în linii mari caracteristicile generaţiei precedente. Modificările caroseriei sunt aşadar destul de discrete, aşa că putem vorbi de un facelift ce a urmărit sublinierea unui caracter agresiv şi dinamic, cât mai apropiat de noile aptitudini ale maşinii. Blocurile optice cu LED şi noul design al grilei radiatorului sunt detaliile cele mai cosmetizate şi, implicit, mai uşor de observat.
Interiorul a făcut obiectul unor schimbări ceva mai radicale şi care au adus mai multă tehnologie şi confort în habitaclul lui Grand Cherokee. Planşa de bord a fost redesenată pentru a putea găzdui sistemul infotainment UConnect, cu ecran tactil de 8,4 inch, dar şi un display TFT de 7 inch plasat în zona indicatoarelor de bord. Centralizarea comenzilor sistemului audio, climatizării şi navigaţiei au adus un bord mai aerisit şi mai ergonomic. Materialele au făcut şi ele un salt calitativ. Planşa de bord dispune de inserţii din lemn şi piele naturală cusută manual. Versiunile de echipare disponibile sunt Limited, Overland şi SRT, iar gama de vârf o reprezintă echiparea Summit.
Din punct de vedere tehnic, Grand Cherokee vine cu acelaşi motor diesel V6 ridicat la 250 CP, dar şi cu un HEMI V8 de 6,4 litri şi 468 CP. Cele trei sisteme de tracţiune sunt oferite în funcţie de echipare, respectiv Quadra-Trac II, Quadra Drive II şi Quadra-Drive Active on demand pentru versiunea SRT, toate incluzând un diferenţial spate LSD controlat electronic. Arhitectura suspensiei este aceeaşi ca şi la modelul precedent, cu braţe independente pe ambele punţi. Aceasta poate benefica acum de avantajele sistemului opţional Quadra-Lift, ce aduce mai mult confort şi o gardă la sol reglabilă, ce poate ajunge la un maxim de 28 cm.
Pe lângă echiparea cu reductor, tran-smisia lui Grand Cherokee mai dispune de avantajele unei cutii de viteze de ultimă generaţie, cu opt trepte, marca ZF. Sistemul Selec-Terrain dispune de cinci moduri de lucru şi este oferit standard pe toate versiunile Grand Cherokee. Acum, acesta integrează funcţia Selec-Speed Control, ce asigură o viteză constantă la urcarea rampelor sau la coborâri în pantă. Versiunea SRT dispune în plus de sistemul Jeep Selec-Track ce asigură transferul a 70% din cuplu către puntea spate la setarea pentru circuit.
Fiindcă orice lansare Jeep include şi un drive-test pentru presa de specialitate, Grand Cherokee ne-a arătat de ce este în stare pe un traseu Bucureşti-Susai şi retur, ocazie cu care am putut trasa primele impresii despre noul model. Dacă aspectul exterior este doar o evoluţie firească de design, interiorul este cel care a ridicat simţitor ştacheta la capitolul ergonomie şi confort. Am apreciat creşterea nivelului calitativ al execuţiei şi al materialelor, dar mai ales gradul de tehnologizare. Acustica bună şi confortul de rulare au fost foarte bune pe asfalt, iar la acest capitol se poate aprecia prestaţia bună a sistemului Quadra-Lift. Chiar dacă nu a câştigat foarte mult la capitolul putere, motorul V6 se simte mult mai vioi datorită cutiei automate cu opt rapoarte, setată optim şi cu o schimbare a treptelor foarte rapidă. Ruliul este în valori rezonabile pentru o maşină trecută bine de două tone, iar frânele sunt surprinzător de eficiente.
În teren vorbim de compromisul oferit de caroseria autoportantă şi suspensia independentă. Puntea spate este uşor zgomotoasă la denivelări, dar se descurcă bine la un regim de raid pe drumuri forestiere. Flexarea este modestă, dar capabilităţile de trecere peste obstacole sunt asigurate de suspensia cu gardă la sol reglabilă. Pierderea contactului cu solul la flexări este rezolvată destul de eficient de diferenţialul cu alunecare limitată montat pe puntea spate. Motorul trage excelent, inclusiv la turaţii joase, iar prezenţa reductorului aduce rezerve pe care cel mai bine le vor putea experimenta fanii acestui model, nerăbdători să comande extra o mulţime de upgrade-uri oferite de o adevărată industrie creată în jurul mărcii Jeep.
Noul Grand Cherokee este disponibil cu motorizare diesel începând de la 48.600 euro cu TVA (preţ special de lansare) în echiparea Limited şi ajunge la 81.860 euro cu TVA în varianta de top, SRT.
Date tehnice: | Jeep Grand Cherokee |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 3.0 V6 |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 2350/2950 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4820/1945/1780 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 780 (1555) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 3.0 V6 |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2987 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 184(250)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 569/1800 |
Cutie de viteze | Automata/8 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 210 |
0-100 km/h [s] | 8 |
Consum urban/extra/mixt | 9.3/6.5/7.5 |
Emisii CO2 [g/km] | 198 |