Raftingul este un sport spectaculos prin definiție, iar traseele pe care le aleg organizatorii pun probleme dese caiacurilor special proiectate pentru a le face față. Când un traseu este ales pentru probele olimpice, devinde de la sine înțeles că dificultatea crește considerabil.
De aceea, a-l parcurge cu o mașină pare pură nebunie. Iar cum americanii au doza de nebunie în ADN, au făcut-o, aruncând în apele învolburate un Jeep Renegade. La volanul său – Aimee Fuller, ambasador Red Bull și campioană olimpică la snowboarding.
O blondă expertă în sporturi de iarnă și un SUV capabil de cățărări inaccesibile multor surate din segment, înfruntă fluxul de 4 tone de apă pe secundă, pe distanța de 250m, în ambele sensuri. Diferența de nivel de 9 metri este, astfel, străbătută atât la coborâre, cât și la urcare, fapt care evidențiează tracțiunea fără cusur pe suprafețe alunecoase a lui Jeep Renegade.
Este pentru prima dată când un producător auto parcurge un râu, pe un traseu olimpic la rafting. Guinness World Records n-a publicat încă recordul pe pagina sa web, dar asta se va întâmpla cu siguranță în viitorul apropiat.
Dincolo de a demonstra capacitățile off-road ale modelului, devenite deja proverbiale, americanii au asociat imaginea lui Renegade cu cea a campioanei olimpice la snowbord, a companiei Red Bull, emblematică pentru sporturile extreme din toată lumea și a raftingului, o disciplină spectaculoasă, dar adresată doar unui anumit tip de public. Astfel, au reușit să atingă magistral exact segmentul de clienți orientat către activitățile outdoor, fie că sunt legate de mașini sau nu.
Concluzia este că o mașină capabilă, sprijinită de o campanie bine pusă la punct, poate să mute munții. Sau, în cazul lui Jeep Renegade, să vândă 72% din totalul vehiculelor comercializate de brandul american în primul trimestru al anului.