Mazda6 a debutat burdușită cu tehnologii botezate SKYACTIV. După o primă întrevedere pe benzină, diesel-ul se dovedește cea mai SKY Mazda.
- Design exterior spectaculos
- tinuta dinamica foarte reusita
- ansamblu motor/transmisie rafinat si eficient
- Interiorul prea sobru raportat la exterior
- ergonomia sistemului multimedia
Campania publicitară pentru noua Mazda6 spune despre model că este inspirat din mișcare. Încă de la primele poze am zâmbit mulțumit când am văzut creația libertină a designerilor asiatici, iar întâlnirea față în față a fost chiar mai spectaculoasă decât scontam. Un gabarit mare, dar o siluetă zveltă, ce nouă ne încântă privirile, dar care le-a scos peri albi celor care ambutisează tabla pentru panourile de caroserie.
Interiorul este creionat frumos, cu bun gust și pretenții de automobil cu ștaif. Din păcate există unele zone neutre, cărora nu le-ar fi stricat mai multă viață, iar display-ul multimedia pare adăugat dintr-un depozit uitat de componente. Trecând peste asta, atmosfera de ansamblu este foarte plăcută, spațiul mai mult decât suficient, iar confortul, în ciuda jantelor cu dimensiuni mari (19 inch) și a caracterului sportiv proverbial mărcii, la cote înalte.
Dacă primul test AutoExpert a descoperit sub capotă un motor aspirat pe benzină, un punct de referire pentru nostalgici, de data aceasta am avut la dispoziție un diesel de ultimă generație. 2,2 l care produc 175 CP și 420 Nm (de la 2.000 rot/min). Se remarcă imediat cilindreea de peste doi litri, care va implica costuri de întreținere ceva mai ridicate, dar, tot ea este și cheia rafinamentului noului model. Grație dimensiunii ce-i permite să nu se simtă ca un motor chinuit, din care s-a stors toată vlaga, diesel-ul high power (există și o versiune de 150 CP) funcționează foarte liniar, având mai mereu resurse însemnate de putere, indiferent de regimul de exploatare.
O contribuție decisivă la acest aspect o are și transmisia automată cu șase trepte. N-am descoperit pe toată durata testului de față niciun moment în care să fiu dezamăgit că n-am și-o a treia pedală la dispoziție, iar asta nu se întâmplă foarte des. Tot ca un plus, e prima dată când laud efectiv un sistem start/stop, i-STOP-ul funcționând cu o întârziere voită la oprire, pentru a evita momentele în care staționarea este involuntară, sau de foarte scurtă durată. Dacă dispui de-un buget de 33.190 euro și vrei un automobil cu personalitate, întreabă și la Mazda de un 6 SKYACTIVE-D/175 AT.
Date tehnice: | Mazda 6 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.2 CD 175 |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1425/2075 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4865/1840/1450 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 490 () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.2 CD 175 |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2191 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 129(175)/4500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 420/2000 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 216 |
0-100 km/h [s] | 8.4 |
Consum urban/extra/mixt | 5.9/4.2/4.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 127 |