Mercedes-Maybach G 650 Landaulet devine, începând de astăzi, cel mai scump și mai extrem off-roader cabrio din lume. Doar 99 exemplare vor fi produse.
În onoarea legendarului G-Class, Mercedes prezintă la Salonul de la Geneva primul derivat Maybach din istoria modelului. Aceasta este ultima variantă specială creată pornind de la generația lansată în urmă cu 38 ani, în 2018 un model complet nou urmând să își facă apariția.
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet este un G 500 4×4² cu ampatament alungit și un motor V12 bi-turbo de 6 litri și 630 CP/1.000 Nm. Resursele enorme sunt transmise tuturor celor patru roți prin intermediul unei transmisii 7G-Tronic și a celor trei diferențiale blocabile (față, spate, central), preluate de la G 500. Tot de la G 500 4×4² au fost păstrate și punțile portale, ce îi conferă lui G 650 o gardă la sol imensă de 45 cm. Tăria amortizoarelor poate fi setată în două trepte: Comfort și Sport.
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet este cu 67 cm mai lung decât un G-Class convețional cu 5 uși: lungimea măsoară 5.345 mm, înălțimea 2.235 mm, iar ampatamentul 3.428 mm (plus 58 cm). Pasagerii din spate se bucură de senzații cabrio veritabile: plafonul este decupat de la montantul central spre spate, pavilionul amovibil textil putând fi pliat sau depliat electric. Zona locurilor posterioare este clar delimitată de cea din față, închisă. Un perete din sticlă electrosensibilă separă șoferul de VIP-urile din spate, acesta putând, de asemenea, deveni opac la apăsarea unui buton.
Ca în orice model Mercedes-Maybach, pasagerii din spate se află în centrul atenției. Bancheta din G-Class a fost înlocuită cu două scaune individuale multi-ajustabile electric, preluate de la S-Class. Acestea includ suportul extensibil electric pentru gambe, posibilitatea înclinării complete a spătarului, precum și funcțiile complexe de ventilație, încălzire și masaj. Spațiul din zona genunchilor este cu 578 mm mai generos decât într-un G 500 4×4². Între scaune se regăsește și o consolă cu suporturi pentru băuturi ce păstrează lichidele prețioase calde sau reci, în funcție de pretențiile pasagerilor. Aceasta găzduiește și comenzile dedicate ale climatizării.
Plafonul amovibil electric este acționat prin apăsarea butoanelor aflate pe G Cockpit, o mini consolă plasată la baza partiției din sticlă ce imită designul consolei centrale din față. Cele trei butoane nu comandă, însă, blocarea diferențialelor, ci închiderea/deschiderea secțiunii posterioare a acoperișului și intensitatea luminii ambientale. G Cockpit include și două torpedouri, acompaniate de clasicele mânere pentru trasee off-road.
Standard se oferă două ecrane TFT de 10 inch (25,4 cm), montate pe peretele despărțitor, două măsuțe escamotabile cu inserții din piele și piele designo cu modele romboidale și patru nuanțe contrastante. Jantele din aliaj au un diametru exotic, 22 inch, iar pragurile suplimentare extensibile electric, sunt și ele incluse în echiparea de serie.
Debutul comercial al noului Mercedes-Maybach G 650 Landaulet este anunțat pentru toamna acestui an, listele de comenzi fiind deschise de luna viitoare. Producția limitată la numai 99 de unități se va epuiza, însă, rapid, în ciuda prețului (neoficial încă) estimat la cel puțin jumătate de milion de dolari.