Noul Outlander evoluează în concordanță cu cerințele clienților: mai puțin spectacol la exterior, mai multă substanță la interior. Tehnica a fost și ea optimizată în direcția eficienței.
- Spatiu interior foarte generos
- echipare standard bogata
- performante bune in teren dificil
- Spatiu modic pe randul al treilea de scaune
- consum destul de mare de carburant
Am impresia că în ultima perioadă toți producătorii de automobile s-au hotărât să își schimbe filozofiile de viață aproape concomitent. Altfel nu îmi pot explica cum de în scurt timp am condus o întreagă suită de modele care promovează noi strategii de dezvoltare, fie că vorbim pur și simplu despre identitatea vizuală sau de tehnologii de viitor. Probabil că lucrurile s-au complicat atât de tare în industria auto încât dacă nu te reinventezi în mod constant riști să rămâi în urmă cu vânzările.
Mitsubishi a ales și el să intre în această horă odată cu noul Outlander, mașina care ar trebui să ne ofere câteva indicii importante despre modul în care japonezii au de gând să abordeze modelele viitoare. Lansat oficial în Europa la Salonul Auto de la Geneva la începutul lui 2012, noul SUV Mitsubishi nu s-a grăbit să ajungă în România, probabil pentru a nu scădea șansele importatorului de a vinde stocul de Outlander existent.
Aici apare și prima problemă pentru noul model: prezența lui în showroom umăr la umăr cu generația precedentă nu îi aduce prea multe beneficii, cel puțin nu la prima vedere. Acum cinci ani, atunci când Mitsubishi a anunțat ultima lor schimbare de macaz în materie de design se vorbea mult despre o abordare mai agresivă și despre elemente grafice ca grila „jet figher“. Vechiul Outlander le are, în timp ce noul model le-a făcut uitate în favoarea unui design bening prin excelență. Evoluția devine evidentă odată ce deschizi portiera și observi că vechea planșă de bord, caracterizată prin plastice dure închise la culoare, a fost scoasă la pensie. În locul ei avem materiale moi, o abordare cromatică mai plăcută și o consolă centrală orientată spre șofer.
Raportat la concurența actuală nu aș putea spune că Outlander rescrie regulile segmentului, dar cu siguranță vorbim despre un pas necesar înainte. Noua configurație aduce și un plus în materie de ergonomie, în special consola centrală orientată spre șofer care aduce toate comenzile uzuale în raza de acțiune a mâinii drepte. O mențiune specială merită adresată sistemului opțional de sunet Rockford Fosgate care poate fi comandat cu un nou ecran tactil, ceva mai bine integrat în designul general al planșei de bord.
În materie de dimensiuni s-a plecat de la aceleași premise ca în cazul modelului precedent (ampatamanent identic, lungime totală cu 1 cm mai mică), prin urmare oferta de spațiu rămâne la fel de generoasă. Pe banchetă trei adulți au suficient spațiu pe toate axele, în timp ce portbagajul poate găzdui (opțional) două locuri în plus. Aici merită menționat faptul că s-a renunțat la forma improvizată a scaunelor cu spătar și șezut subțire în favoarea unei configurații ceva mai aproape de conceptul de confort. Logic, condițiile de cazare au rămas restrictive așa că ideal ar fi ca cele două scaune în plus să fie rezervate copiilor până în 10 ani.
Lista de motorizări include două unități, una pe benzină și una diesel amândouă de 150 CP. Noi am avut la dispoziție alegerea non-conformistă și anume benzinarul de 2.0 l cuplat unei transmisii automate CVT și tracțiune integrală. În oraș consumul s-a situat în jurul valorii de 12 l/100 km, cu precizarea că dacă nu ești foarte atent la modul în care lucrează turometrul e posibil să nu realizezi că ai la dispoziție o cutie cu trepte simulate. Cred că este pentru a doua oară când conduc un CVT și rămân impresionat, semn că tehnologia are un potențial important.
La drum întins consumul se stabilează între 8-9 l/100 km cu precizarea că s-au respectat normele de viteză și mașina nu a fost încărcată. Depășirile cele mai frecvente, ce implică reprizele 60-100 km și 100-120 km se fac surprinzător de facil prin folosirea padelelor din spatele volanului. Cu toate că vorbim despre un program și nu trepte fizice, răspunsul transmisiei este prompt și natural.
Comportamentul rutier păstrează o orientare logică spre confort cu mențiunea că noua generație beneficiază de o insonorizare evident mai bună și o capacitate superioară de a amortiza șocurile provocate de denivelările scurte. Acesta este un capitol la care vechiul model nu excela, semn că Mitsubishi a luat în calcul feedback-ul clienților. Prețul pentru această configurație pleacă de la 29.376 euro TVA inclus, în timp ce pentru versiunea diesel (aceeași echipare, dar cu transmisie manuală) vei plăti 1.612 euro în plus. Eu aș merge pe mâna motorului diesel.
Date tehnice: | Mitsubishi Outlander |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 MIVEC |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1425/2070 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4665/1800/1680 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 220 (1690) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 MIVEC |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1998 |
Sistem alimentare | injectie directa |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 110(150)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 195/4100 |
Cutie de viteze | Automata/CVT |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 185 |
0-100 km/h [s] | 12.6 |
Consum urban/extra/mixt | 8/5.7/7 |
Emisii CO2 [g/km] | 158 |