Noul Nissan Micra se repoziționează radical sub forma unui hatchback convențional de clasă mică, în ton cu gusturile publicului european.
Sensibil mai lung cu 17 cm și mai lat cu alți 8 cm, noul Micra va fi construit pornind de la platforma modulară CMF Renault-Nissan, ceea ce se traduce printr-o gamă de motorizări moderne preluate din banca de organe a alianței: un motor aspirat de 1 litru și 73 CP, un turbo de 0,9 litri și un diesel de 1,5 litri, ambele cu 90 CP.
Noua generație Micra a fost creionată de o echipă de designeri și ingineri localizată exclusiv în Europa, tactică aplicată cu brio și în cazul succeselor comerciale numite Juke și Qashqai. Producția va fi și ea mutată pe Bătrânul Continent, la uzina Renault din Flins, Franța.
Designul nu e unul deloc banal. Dimpotrivă, Nissan a prezentat un Micra complet schimbat, care nu va mai împărtăși niciuna dintre trăsăturile stilistice cu actualul model.
Totul este nou, de la proporțiile mult mai sportive ale caroseriei, până la finisarea îmbunătățită și gagdeturile prezente la bord: sistem multimedia cu touchscreen de 7 inch cu navigație opțională, sistem audio Bose cu difuzoare suplimentare UltraNearfield integrate în tetiera șoferului, cameră video cu vedere la 360 grade, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, asistent de bandă și de unghi mort.
Pachetul bogat de dotări de serie include Hill Start Assist și sisteme de asistență moderne precum funcția de frânare autonomă automată și cea de recunoaștere a pietonilor.
Cu adevărat inedită este funcția Dynamic Chassis Control. Aceasta mimează avantajele unei suspensii adaptive, reunind sistemele Active Ride Control (acționează frânele pentru un efect imperceptibil de „nose dive” ce contracarează denivelările ample) și Active Trace Control (frânează roțile de pe interiorul virajului pentru o agilitate superioară și un ruliu redus).
Debutul comercial este preconizat pentru prima parte a lui 2017.