Audi A3 trece printr-o transformare atât la nivel estetic, cât și în plan tehnic. O nouă serie de motoare, precum și noi sisteme de asistență la rulare îi vor menține imaginea proaspătă.
Schimbarea vine din exterior: noul A3 va fi prima mașină din segmentul C care oferă faruri Matrix LED, al căror desen integrează compacta în noua linie de design adoptată de Audi. Oricum, există și două variante inferioare de echipare: farurile LED fără tehnologie Matrix și Xenon plus, disponibile în varianta standard.
Habitaclul ne întâmpină cu o altă surpriză: prezența conceptului Audi virtual cockpit, o altă premieră în clasa compactelor. Acesta afișează cele mai importante informații pe display-ul de 12.3 inci în două variante, selectabile prin apăsarea unui buton: fie una clasică, cu cadrane analogice, fie una extinsă, numită Infotainment. În acest caz, informații legate de navigație, telefon și sistemul audio își fac loc pe lângă cadranele micșorate ale turometrului și vitezometrului.
Sistemul multimedia are acum un meniu nou, inspirat din cele ale smartphone-urilor și este controlat prin controllerul cu touchpad de pe tunelul central, iar în jurul său se găsesc butoanele pentru accesarea meniurilor principale. In partea superioară a consolei se află displayul amovibil de 7 inci, dotare standard la toate variantele.
Nici siguranța activă n-a fost ignorată, noul A3 primind în premieră pentru o compactă sistemul de prevenire a ambuteiajelor. El colaborează cu pilotul automat adaptiv, stop & go și transmisia S tronic pentru a menține traficul fluent, prin conducerea automată a mașinii la viteze mici. Aceasta include opririle și plecările de pe loc automate, precum și menținerea benzii de rulare. Noi pentru A3 sunt și sistemul de frânare automată în caz de accident iminent, precum și cel de monitorizare a traficului la ieșirea cu spatele dintr-o parcare.
Să discutăm puțin și despre gama de motorizări. Aceasta oferă o plajă de puteri cuprinsă între 110 și 190 cp, respectând în întregime normele Euro6. Marea noutate este introducerea benzinarului de 1 litru și 3 cilindri, capabil să producă 115 CP și 200 Nm între 2.000 și 3.500 rot/min. El transformă A3-ul în cea mai ușoară mașină din clasă, cu o greutate de numai 1.150 kg. O altă noutate este și motorul TFSI de 2 litri, care oferă 190 CP și 320 Nm între 1.750 și 4.200 rot/min. Între ele se află cunoscutul agregat de 1.350 cmc care beneficiază de tehnologia dezactivării cilindrilor. Astfel, când nu sunt necesare prestații dinamice deosebite, numai doi dintre cei patru cilindri sunt funcționali. Motoarele diesel sunt deja cunoscutele 1.6 TDI și 2.0 TDI, care pot fi cuplate atât la transmisiile manuale, cât și la cele automate S-tronic cu 6 trepte.
Am lăsat la sfârșit cireașa de pe tort. Noul Audi S3 vine cu 10 CP în plus, oferind 310 CP storși din motorul turbo de 2 litri. Mai mult, acesta produce acum 400 Nm pe care îi livrează constant între 2.000 și 5.400 rot/min. Indiferent cât de bine sună datele tehnice ale lui S3, ele nu ne pot opri să visăm la mult mai puternicul RS3, care nu a fost deocamdată anunțat.
Noul A3 va putea fi comandat începând cu luna mai, la prețuri începând cu 23.300 euro în Germania.