Noul Ford Fiesta a fost dezvăluit oficial. A șaptea generație a modelului de clasă mică Ford vine cu un design proaspăt, sistem multimedia SYNC3, motorizări turbo mai eficiente și două noii linii de echipare, ST și Active.
Apariția noului Ka+ la baza panopliei de modele Ford a permis poziționarea superioară a noii generații Fiesta și, implicit, majorarea dimensiunilor exterioare ale acesteia: 4.040 mm lungime, 1.734 mm lățime, 1.483 mm înălțime. Astfel, lungimea și lățimea sunt acum mai generoase cu 71 mm, respectiv 12 mm, iar ampatamentul a crescut cu 4 mm până la 2.493 mm, pasagerii de pe bancheta din spate beneficiind de spațiu pentru genunchi cu 16 mm mai mare. Și rigiditatea torsională a caroseriei este acum cu 15% mai bună, grație folosirii pe scară mai largă a oțelului-bor, a sudurii cu laser, a unor puncte de contact mai rigide pe șasiu și la punctele de prindere a cadrului transversal.
Disponibil cu trei și cinci uși, noul Ford Fiesta este dezvoltat pe o versiune puternic revizuită a actualei platforme tehnice (Global-B), cu suspensie față MacPherson și punte spate semirigidă. Ecartamentul față este mai lat cu 30 mm, iar cel posterior cu 10 mm, geometria suspensiilor fiind optimizată pentru a permite montarea unor jante cu diametru de până la 18 inch. Bara anti-ruliu față este mai ușoară, dar mai rididă, pentru un feedback mai bun al direcției și un ruliu redus.
Designul exterior este o evoluție a stilului abordat de generația anterioară, adăugând liniilor dinamice caracteristice Ford o notă suplimentară de eleganță.“Am continuat să evoluăm limbajul de design pentru a îl face contemporan, dar fără ca prin aceasta să pierdem personalitatea specifică Fiesta. Exteriorul este simplificat din punct de vedere vizual, permițându-ne să creăm personalități mai puternice pentru versiunile din noua gamă, fiecare dintre ele având grilă, fascii și detalii care vor atLinia mediană se prelungește până la faruri, iar linia ferestrelor este şi ea alungită, în armonie cu aspectul fluid şi neîntrerupt. În partea din spate, noile stopuri orizontale accentuează aspectul mai lat al mașinii, prin volumele mai ample și modelul de iluminare în formă de C”, explică Joel Piaskowski, director de proiectare Ford Europa.
Noul Ford Fiesta va fi disponibil în cinci niveluri de echipare, cu design și public țintă distincte. La vârful noii game va sta modelul sportiv ST-Line, caracterizat printr-un pachet aerodinamic inspirat de modelele Ford Performance – plus jante din aliaj cu zece spițe. Dacă modelul de bază va fi denumit în continuare Trend, Ford Fiesta va avea, de asemenea, două iterații cu tentă de lux: Titanium și Vignale (cu bord și scaune îmbrăcate în tapițerie din piele). Modelele Titanium au reprezentat 48% din vanzarile de automobile Fiesta din acest an. Complet nouă este versiunea Active, un Fiesta cu valențe de crossover, cu gardă la sol înălțată și ornamente suplimentare din plastic cu rol de protecție al caroseriei.
La interior, marea noutate este centrala multimedia de ultimă generație SYNC3, cu touchscreen de 8 inch (pentru Titanium și Vignale, 6,5 inch standard), comenzi vocale și integrare completă pentru dispozitivele mobile compatibile cu standardele Apple CarPlay și Android Auto. Afișajul tactil oferă un contrast și o luminozitate cu 20% mai bune decât media segmentului și poate recunoaște toate gesturile consacrate de telefoanele inteligente, inclusiv pinch și swipe, numărul comenzilor fizice de pe consola centrală fiind redus cu 50%. Habitaclul este mai bine antifonat, zgomotele din exterior fiind reduse cu 7%. Computerul de bord dispune de un nou afișaj color cu diagonala de 4,2 inch, încadrat de turometru și vitezometru. Fiesta oferă conectivitate Bluetooth și două porturi USB ca dotare standard, cu opțiunea suplimentară a unui CD-Player integrat și a unui volan încălzit.
Sistemul audio este și el complet nou, Ford renunțând la colaborarea cu SONY în favoarea specialiștilor Hi-Fi danezi de la Bang & Olufsen. Sistemul B&O PLAY se laudă cu o putere totală de 675 W și 10 difuzoare, inclusiv un subwoofer montat pe podea si un difuzor central, pentru gama medie, montat in partea superioara a tabloului de bord.
La capitolul motorizări, în centrul atenției va sta cea mai recentă versiune a motorului EcoBoost de 1 liitru. Oferit în versiuni de 100, 125 și 140 CP, acesta dispune de cele mai avansate soluții tehnice ale momentului, inclusiv injecție directă, sistem start&stop, dublă distribuție variabilă și un concept inovativ de amplasare a arborelui cotit. O cutie de viteze manuală cu șase trepte este inclusă în echiparea de serie, în timp ce varianta cu 100 CP poate fi dotată opțional cu o transmisie automată cu șase trepte și padele pentru selectarea manuală a vitezelor.
Gama de motorizari mai include un diesel TDCi de 1,5 litri cu 85 sau 120 CP, modelul de top fiind primul motor diesel de mare putere disponibil pe Ford Fiesta. Ford promite niveluri de emisii care pot cobori pana la 82 g/km CO2, datorita unei noi transmisii cu 6 viteze, conceputa pe baza tehnologiilor avansate de reducere a frecarii. Modelele entry-level vor fi animate de un motor aspirat de 1,1 litri, alimentat cu benzină. Cuplat exclusiv la o transmisie manuală cu cinci trepte, acesta vine în versiuni de 70 și 85 CP, afișând aceeași arhitectură în trei cilindri cu a variantei turbo 1.0 EcoBoost.
Un nou buton Eco pentru transmisia manuală reglează parametrii motorului și alimentării, ajutând șoferii să economisească și mai mult combustibil atunci când doresc. Eficiența consumului este mărită și prin echiparea cu tehnologia Auto‑Start‑Stop pentru toate motoarele și cu funcția Active Grille Shutter pentru motoarele 1,0 litri EcoBoost și 1.5 litri TDCi.
Siguranța este prioritară. Tehnologiile avansate de asistare a șoferului se bazează pe cele două camere video, trei senzori radar și 12 senzori cu ultrasunete care, împreună, au capacitatea de a monitoriza un câmp de 360° în jurul vehiculului și de a scana drumul din față pe o distanță de până la 130 m, funcția de frânare automată fiind standard. Fiesta este și primul model Ford echipat cu Sistemul de detectare a pietonilor (de pe carosabil, din apropierea drumului sau care ar putea intersecta traiectoria mașinii), care poate contribui la prevenirea coliziunilor pe timp de noapte, sau cu Sistemul de asistență activă la parcare, ce poate acționa frânele pentru a preveni ciocnirile la viteză redusă atunci când se parchează în sistem „mâini libere”.
Dintre cele 15 tehnologii de asistare a șoferului de care dispune Ford Fiesta mai amintim tempomatul adaptiv, limitatorul inteligent de viteză, sistemul de avertizare pentru unghiul mort, sistemul de indicare a distanței, sistemul de avertizare a șoferului, sistemul de menținere a benzii de rulare, sistemul de avertizare la părăsirea benzii și sistemul de avertizare cu privire la coliziunile frontale.
Debutul comercial pe piața din România este programat pentru luna iunie 2017.