Se pare că cei de la MINI s-au îndrăgostit de portiere, altfel nu se explică de ce, după versiunea MINI în cinci uşi, au lansat acum noul Clubman, care are în plus faţă de fosta generaţie o… portieră. Mai multe detalii despre ceea ce poate fi numit un break special, în cele ce urmează.
Noul MINI Clubman continua ofensiva marcii de intinerire a gamei de modele si propune un concept de automobil functional, practic, carismatic si care sa ofere acea placere tipica MINI in exploatare. Noul Clubman este o reinterpretare a automobilelor shooting break adaptata segmentului compact premium, cel putin asa afirma cei de la MINI. Silueta dinamica este conturata de liniile clasice MINI, chiar daca discutam despre o caroserie cu patru portiere (si nu trei, cum a fost cazul la generatia precedenta); portbagajul nu are un hayon clasic ci doua usi care ofera un acces atipic unui break dar, de efect. Stopurile supradimensionate si inscriptia Clubman din spate vin sa evidentieze si mai mult caracterul modelului.
Doua noi culori de vopsea sunt disponibile pentru Clubman – Melting Silver si Pure Burgundy – in timp ce plafonul si carcasele oglinzilor pot fi vopsite in alb, negru sau argintiu. Noua generatie este mult mai versatila decat precedenta, iar oferta de spatiu este mai generoasa (chiar si in comparatie cu MINI 5 usi): lungimea este mai mare cu 270 mm (4.253 mm), latimea cu 90 mm (1.800 mm) iar ampatamentul cu 100 mm (2.670 mm): inaltimea este de 1.441 mm. Caracterul practic este subliniat si de cele cinci locuri veritabile si de portbagajul cu o capacitate de stocare de 360 litri. Bancheta rabatabila 40:20:40 permite o marire a spatiului pentru bagaje de pana la 1.250 litri.
La interior s-a adoptat design-ul si organizarea ultimelor modele create de companie. Ecranul de dimensiuni mari incadrat de un inel LED al carui culori se pot schimba ramane unul dintre elementele definitorii ale MINI-urilor moderne. Avem chiar si doua suporturi pentru pahare dar si MINI Controller, unitatea de comanda a sistemului de infotainment si a setarilor automobilului. Deasupra instrumentelor de bord este disponibil un sistem Head Up Display, preluat de la ultima generatia MINI 3 usi.
La debut, noul MINI Clubman va avea in oferta trei motorizari care ofera tehnologie MINI TwinPower Turbo, consum de combustibil cuprins intre 4,1 si 6,2 l/100 km si emisii de CO2 cuprinse intre 109 si 144 g/km. MINI Cooper D Clubman are patru cilindri, o capacitate de 1.955 cmc, dezvolta o putere maxima de 150 CP si un cuplu motor de 330 Nm la 1.750 rot/min. Viteza maxima este de 212 km/h iar acceleratia pana la 100 km/h se face in 8,6 secunde (8,5 daca se opteaza pentru o transmisie automata). Consumul mesiu este de 4,1 – 4,4 l/100 km (difera in functie de anvelope).
Pentru cei care prefera motorizarile pe benzina exista doua variante. MINI Cooper Clubman are un motor de 1.499 cmc, doar trei cilindri, si dezvolta 136 CP si 220 Nm (230 Nm cu functie overboost). Acceleratia pana la 100 km/h se face in 9,1 secunde, indiferent de varianta de transmisie aleasa, iar viteza maxima este de 205 km/h. Consumul mediu de combustibil variaza intre 5,1 si 5,3 l/100 km, in functie de anvelopele care echipeaza modelul. Pentru cei mai pretentiosi si pentru firile sportive exista versiunea MINI Cooper S Clubman. 4 cilindri, 1998 cmc, 192 CP la 5.000 rot/min si 280 Nm disponibili de la 1.250 rot/min (300 cu functie overboost). Varful de gama are o viteza maxima de 228 km/h si sprinteaza pana la 100 km/h, cu start de pe loc, in 7,2 secunde (7,1 in cazul versiunilor echipate cu transmisie automata). Consumul mediu de benzina este cuprins intre 5,8 si 6,3 l/100 km, in functie de transmisie si de anvelopele care echipeaza automabilul.
Daca tot am amintit de transmisii sa spunem ca standard este oferita o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte. Pentru prima data la un MINI, optional este oferita o transmisie automata Steptronic cu opt trepte (pentru MINI Cooper S Clubman si MINI Cooper D Clubman). Pentru un plus de dinamism in cazul modelului Cooper S Clubman se poate alege o versiune sport a acestei transmisii. Cei care vor alege declinarea Cooper Clubman vor avea la dispozitie o transmisie automata Steptronic cu sase trepte. Solutia constructiva este clasica pentru MINI, cu punte motoare fata.
De asemenea, MINI Clubman va putea fi dotat optional cu MINI Driving Modes, sistemul care influenteaza caracteristicile de acceleratie, raspunsul directiei, viteza de reactie a transmisiei Steptronic si felul in care functioneaza sistemul de suspensie adaptiva Dynamic Damper Control. Modurile presetabile sunt: GREEN, MID si SPORT. Modul GREEN, cel mai economic, poate sa decupleze trenul de rulare pentru functia coasting (atunci cand automobilul este dotat cu transmisie Steptronic).