Noul Volvo C30? Nu prea curând.

Volvo C30

Fani Volvo, degeaba sperați ca modelul C30 să fie reeditat în viitor. Hakan Samuelsson, CEO al companiei suedeze, respinge existența unui astfel de model în gama Volvo. Cel puțin deocamdată.

Americanii de la caranddriver nu vin cu vești bune: deși, după ce-am văzut potențialul suedezilor odată cu lansarea modelelor XC90 și S90/V90, și am aflat că ne pregătesc surprize de senzație pe viitor, cu toții speram la un duel Volvo – restul lumii și în clasa compactă.

Ei bine, asta nu se va întâmpla prea curând. Volvo are drept planuri imediate să marșeze pe segmentele cu potențial maxim, care să-i aducă profit rapid și sigur. Iar segmentul C nu este unul dintre ele. Suedezii s-au ars o dată cu C30 și nu mai sunt dispuși să repete figura.

”Ne orientăm, în mod firesc, spre segmentele în care putem vinde bine peste tot în lume. (…) Ne-ar fi foarte greu să facem bani în clasa compactă acum. Sigur că am putea micșora arhitectura CMA, dar acest lucru nu face parte din agenda Volvo”, a declarat Samuelsson site-ului american.

Suedezii au privit atent, împreună cu acționarii chinezi de la Geely, situația vânzărilor modelului C30 și au decis să mai întârzie pe o perioadă nelimitată lansarea unui urmaș pentru acesta. Compacta Volvo a fost vândută în aproximativ 200.000 de exemplare pe parcursul celor 8 ani de fabricație, fapt care poate fi considerat un eșec.

Polestar exterior static bright shots

Totuși, dezamăgirea noastră a pălit când am aflat că Volvo pregătește ”alte modele emoționale care vor completa oferta de mașini, până când proaspătul XC90 va deveni cel mai vechi model din gamă”. Adică până peste nici 4 ani! Jurnaliștii americani au mai aflat că alte modele Polestar vor fi lansate în curând, iar unul dintre propulsoarele cu care vor fi echipate va fi motorul biturbo dotat și cu compresor mecanic, de 2 litri și 450 CP!

Volvo XC90 Hybrid

Să nu uităm că suedezii au planuri ambițioase de viitor. Printre acestea, vânzarea unui milion de mașini cu tehnologie electrică până în 2025. De aceea, să le dăm răgaz pentru a-și pune mai bine la punct strategia de atac a clasei compacte, așa cum au făcut-o și cu segmentele SUV și de lux.

Sursa: Car and Driver

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top