Noul Volvo S90 a fost dezvaluit oficial in avanpremiera Salonului Auto de la Detroit, din luna ianuarie.
Dupa o scurta pauza de la retragerea din productie a sedanului de clasa mare S80, aflat pe piata din 2006, constructorul suedez are din nou in portofoliu un rival credibil pentru trio-ul german de succes – BMW Seria 5, Mercedes E-Class si Audi A6.
Volvo doreste sa sublinieze clar si raspicat avansul noii generatii in materie de lux si tehnologie, apeland la un nume complet nou in gama sa: S90.
Designul noii limuzine nu mai este o surpriza pentru nimeni. Dincolo de asemanarea evidenta cu fratele mai mare XC90, secretele stilistice ale lui S90 fusesera deja deconspirate recent de o serie de imagini spion cu o macheta la scara a noului model. Asa cum era de asteptat, S90 afiseaza un look sobru, dominat de linii curate, tipic scandinave. Un element definitoriu sunt farurile LED cu semnatura luminoasa Thor, deja familiara brandului suedez.
Dintre inovatiile de siguranta, inerente oricarei noi lansari Volvo, notam sistemul de conducere semi-autonoma Pilot Assist. Acesta mentine traiectoria corecta, distanta minima de siguranta si banda de rulare a masinii pana la viteze de maximum 130 km/h. Totul fara niciun fel de interventie din partea soferului.
Paleta de motorizari va fi relativ restransa, Volvo mizand pe aceleasi unitati turbo cu patru cilindri, moderne si eficiente, grefate si pe XC90. La debut, S90 va fi oferit exclusiv in versiunea de mijloc T6, inzestrata cu un turbo de 2 litri si 320 CP. Ulterior gama va fi completata cu modelul de top T8 Twin Engine, un plug-in hybrid (acelasi turbo de 2 litri si 320 CP, asistat de un motor electric) creditat cu 407 CP si 640 Nm. Volvo nu a anuntat inca oficial nicio varianta diesel, insa este de asteptat ca aceasta sa fie animata de motorizarea existenta, de 2 litri si 190 sau 224 CP.
Noul Volvo S90 va sosi in showroom-uri in vara anului viitor, tot atunci fiind asteptata pe piata si declinarea break a noului model, intitulata V90.