A cincea generație Land Rover Discovery a fost prezentată oficial la Salonul Auto de la Paris. Mai ușor și mai spațios, SUV-ul britanic cu șapte locuri rămâne un off-roader premium veritabil.
Noul Discovery are o misiune îndrăzneață, aceea de a fi cel mai bun SUV din lume. Pentru a reuși acest lucru, totul a fost regândit pornind de la o coală albă de hârtie. Formatul cu șasiu separat al vechii generații lasă loc unei caroserii monococă realizată din 85% aluminiu. Rezultatul este o reducere semnificativă a masei la gol, cifrată la 480 kg. Cel mai ușor Discovery va cântări acum 2.099 kg.
Discovery 5 este construit pe noua platformă modulară PLA – Premium Lightweight Architecture și măsoară 4.970 mm în lungime. 2.220 mm în lățime și 1,846 mm în înălțime. Astfel, noul model este cu 141 mm mai lung decât predecesorul său, ampatamentul fiind, de asemenea, cu 38 mm mai generos: 2.923 mm.
În ciuda noii filozofii, Discovery nu renunță la veleitațile off-road care l-au făcut celebru, cu punte spate integrală independentă cu cursă lungă (500 mm), unghiuri de atac și degajare generoase de 34, respectiv 30 grade și sistem de tracțiune integrală standard. Sunt oferite două sisteme 4×4: o versiune cu diferențial Torsen, transfer automat al cuplului între punți (maxim 62/38, 22/78 față/spate), cutie de transfer cu o singură treaptă și una cu raport fix 50:50 al cuplului între punți (în condiții normale, variabil automat dacă aderența scade), cutie de transfer cu două trepte și reductor. Discovery poate tracta 3.500 kg, un record în segment.
Garda la sol a fost augmentată cu 43 mm până la o valoare maximă de 283 mm, cu suspensia pneumatică opțională (standard de la nivelul de echipare SE). Adâncimea vadului a crescut cu 200 mm, Discovery putând traversa lacuri adânci de 900 mm. În plus, sistemul Terrain Response 2, acționat de comutatorul rotativ binecunoscut, optimizează tracțiunea, suspensia, garda la sol și sistemele electronice în funcție de condițiile de rulare și de teren: General driving; Grass, Gravel and Snow; Mud and Ruts; Sand; and Rock Crawl. Funcția Auto Access Height reduce cu 40 mm garda la sol atunci când mașina este parcată (la deschiderea ușilor), pentru a facilita accesul la bord (doar cu suspensie pneumatică).
Discovery 5 oferă în continuare șapte locuri, scaunele de pe rândul trei putând fi pliate electric sub podeaua portbagajului, inclusiv din telefon cu ajutorul unui app dedicat. Scaunele de pe rîndul culisează înainte-înapoi pe o plajă de 16 cm. Volumul de încărcare variază în funcție de numărul locurilor folosite: 258 l în format cu 7 locuri, 1.231 litri cu 5 locuri și 2.500 litri atunci când doar cele două locuri din față sunt utilizate. Podeaua portbagajului poate fi extinsă electric cu 285 mm în afara caroseriei, suprafața rezultată putând suporta o greutate de până la 300 kg.
Și capitolul multmedia a primit o atenție specială, noul Discovery fiind înzestrat cu cea mai nouă versiune a centralei de comandă InControl Touch Pro cu ecran tactil de 10 inch, conectivitate 3G, funcție de hotsport WiFi, până la 9 porturi USB și integrare completă Android Auto/Apple CarPlay. Opțional se oferă un sistem audio Meridian cu 14 difuzoare.
Gama de motorizări va fi compusă exclusiv din unități cu patru și șase cilindri: noul diesel Ingenium de 2 litri în variantele Td4 (turbo) cu 180 CP/430 Nm și Sd4 (bi-turbo) cu 240 CP/500 Nm, un diesel V6 de 3 litri (Td6) cu 258 CP/600 Nm și un V6 de 3 litri cu compresor și 340 CP/450 Nm. Singura transmisie disponibilă este o cutie automată cu opt trepte furnizată de ZF.
Lista sistemelor de asistență de ultimă generație include funcții precum Dead Angle Assistant, Traffic Sign Recognition, Adaptive Cruise Control, High-beam assistant, lane departure warning system, 360-degree monitoring, attention assistant, parking assistant etc. Cu adevărat inedite, însă, sunt sistemele dedicate rulării în afara drumurilor asfaltate, noul Discovery beneficiind, pe lângă sisteme deja clasice, de câteva inovații interesante: Hill Descent Control, Gradient Release Control, Electronic Traction Control, Roll Stability Control, Wade Sensing, Hitch Assist, Trailer Stability Assist plus an Electrically Deployable Towbar și, unic în industrie, Nose Load Measurement System.
3 thoughts on “OFICIAL: A cincea generație Land Rover Discovery e aici”
Mie mi se pare urata,generatiile anterioare de Discovery aratand mai bine,dar e chestie si de gust,desi fiind designer si artist am ceva idei despre estetica.Ca functionalitate sigur ca e mai performanta decat generatia veche,dar sunt sigur ca multi posesori de Discovery 3 sau 4 nu-si vor schimba masina pe modelul nou,cautand alt model al unei alte marci si asta strict din cauza designului modelului nou ce a renuntat total la stilul precedentelor generatii.
pacat ultimul off roader autentic se civilizeaza
interior frumos exterior ce nu ne mai demarca in trafic , am doua disco 3 si 4 si cred ca voi pregatii unul dintre ele ca masina pentru batrinete .
Urata! Au macelarit efectiv conceptul vizual al unei masini cu istorie. Am un LR3. Acum am inteles ca nu voi mai putea achizitiona vreodata vreun alt Land Rover pt ca astia s-au apucat, vaz, sa concureze BMW X6, Q7 etc.