Mai ușor și mai spațios, noul Audi Q5 și-a făcut debutul oficial la Salonul Auto de la Paris, alături de o premieră importantă: suspensie pneumatică cu gardă la sol variabilă.
Noul Audi Q5 devine astfel al doilea SUV din segment înzestrat cu o suspensie sofisticată pneumatică. Preluată de la fratele mai mare Q7, cu care împarte și platforma modulară MLB Evo destinată modelelor cu motoare amplasate longitudinal (procent important de oțel de înaltă rezistență și aluminiu), aceasta oferă posibilitatea reglării la sol, urmând să fie oferită opțional doar pentru anumite versiuni, cel mai probabil pentru declinările mai potente ale dieselului de 2 litri și pentru motoarele în șase cilindri.
Ajuns la cea de-a doua generație, Audi Q5 a crescut în toate direcțiile, cu o lungime de 4,66 m, un ampatament de 2,82 m și o înălțime de 1,66 m (versus 4,63 m, 2,81 m, respectiv 1,65 m la modelul precedent). Există și capitole la care noul Q5 nu afișează valori superioare: masa la gol a scăzut în medie cu 90 kg, iar lățimea s-a redus de la 1,90 m la 1,89 m, iar coeficientul aerodinamic de la 0,34 la 0,30. Portbagajul poate acomoda între 550-610 l (spătar banchetă cu unghi variabil de înclinare) și 1.550 l cu bancheta rabatată.
Prima generație Q5, lansată în 2008, era ușor de recunoscut grație rotunjimilor ample ale caroseriei. Noul model păstrează silueta de bază a predecesorului său, condimentând aceeași rețetă stilistică cu detalii angulare, cu tentă mai agresivă. În ton cu noile generații A4 și A5, Audi Q5 primește o linie mediană distinctivă, extrem de proeminentă. Blocurile optice față fac acum corp comun cu sigla de dimensiuni mai generoase, în timp ce stopurile păstrează forma generală a vechiului Q5. Farurile LED Matrix vor fi oferite în premieră pentru Q5, cu titlu opțional.
Interiorul beneficiază de un update previzibil, cu un nou display central de 8,3 inch fix, independent de consola centrală, respectiv cadrane de bord digitale de 12,3 inch, Audi Virtual Cockpit. Audi oferă și funcție WiFi hotspot, ce permite accesul la internet pentru un număr maxim de opt dispozitive mobile.
Gama de motorizări va pune accentul pe versiunile alimentate cu motorină. La debut, un singur motor pe benzină va fi oferit, fiind vorba despre unitatea TSI de 2 litri și 252 CP. Paleta diesel mult mai bogată va include motorul TDI de 2 litri, în trei trepte de putere (150, 163 și 190 CP) și un V6 de 3 litri și 286 CP. De asemenea, dieselul de 150 CP va avea tracțiune față și cutie manuală cu șase trepte, tracțiunea integrală fiind oferită optional sau standard la motorizările mai puternice. O cutie automată cu opt trepte este oferită pentru motorul V6, iar una DSG cu dublu ambreiaj și șapte trepte, pentru dieselul de 190 CP.
Produs în Mexic, noul Audi Q5 este așteptat în showroom-uri în prima parte a anului viitor.