După ce s-a insinuat cu succes în rândul mini-urilor cu pretenții, Opel face un nou pas în direcția clienților cu dare de mână prin Cascada, un cabriolet ambițios din multe puncte de vedere, inclusiv financiar.
- Foarte spatios pentru un cabriolet derivat dintr-o compacta
- suspensie foarte bine calibrata
- Pret mare de achizitie
- ergonomie modesta a sistemului multimedia
În ziua de azi să încerci să vinzi Corsa, Astra sau Insignia se poate dovedi mai complicat decât să vinzi un MINI Paceman, Range Rover Evoque sau Audi A6. Poți să îi spui paradoxul pieței auto post 2010, un paradox ce poate fi observat foarte ușor în România și valabil la o scară sensibil mai mare pe toate piețele din Vest. De parcă asta nu era suficient, profitul pe unitate vândută în cazul producătorilor generaliști este un secret bine păstrat, asta pentru că mulți vând aproape ban pe ban și nimeni nu vrea să se laude cu asta.
Prin urmare, Opel a realizat că potențialul gamei sale clasice este limitat și dacă vrea să vadă profituri trebuie să privească mai sus, spre clienții cu bugete mai mari. Experimentul Adam a fost un succes, iar la doar o săptămână de la lansarea lui nemții aveau deja 20.000 de comenzi plasate. Sigur că euforia s-a domolit, dar chiar și așa Adam se vinde în continuare bine și mai important se vinde în echipările superioare, care aduc profituri frumoase pe unitate.
Opel Cascada urmează aceeași strategie, dar ridică miza undeva peste 22.000 euro pentru versiunile de bază respectiv 30.000 euro dacă ai pretenții de motorizări și echipare. Estetic vorbind Cascada se prezintă cu un mixt interesant, ce pleacă de la elemente preluate de la Astra GTC, se continuă cu o linie laterală tipică Opel și încheie cu un spate desenat de la zero. Impresia generală este una bună către foarte bună, mai ales dacă ești inspirat și alegi o culoare sofisticată cum era albul perlat cu accente albastre pe care l-am avut noi în test. Trecând peste atracția clasică exercitată de un cabriolet, Cascada a strâns o mulțime de priviri admirative, semn că începutul este unul promițător. La fel, este de lăudat că Opel a mers pe mâna unui soft-top textil, o soluție care adaugă stil și substanță atunci când vremea nu îți permite să rulezi cabrio.
O parte din secretul atracției ține și de dimensiunile exterioare generoase, care au permis designerilor o liberate de mișcare pe care alte modele cabrio compacte nu pot miza. Încadrarea lui Cascada într-o clasă anume este destul de dificilă, deoarece, deși folosește elemente constructive de proveniență Astra, ampatamentul este sensibil mai mare, iar asta îl scoate din zona cabrio-compact populată de modele ca VW Eos, 308 CC sau Megane CC și îl aduce mai aproape de modele ca Audi A5 Cabrio.
Dacă asocierile premium pot fi făcute fără nici un efort la nivel de exterior, atunci când deschizi portiera are loc o trezire destul de abruptă la realitate. Primul element care iese în evidență este și primul care îți amintește înrudirea Cascada-Astra și anume consola centrală aglomerată de butoane. La fel, materialele sunt și ele obținute de la același donator, iar asta nu este chiar o premisă premium. Elemente ca partea superioară a bordului îmbrăcată în piele, scaunele cu răcire și sistemul automat de servire a centurii ridică un pic atmosfera, dar contrastul dintre ele și moștenirea Astra rămâne destul de clară.
Dincolo de estetică, dimensiunile generoase ale caroseriei au permis obținerea a două locuri veritabile în spate ce pot fi folosite de adulți. Sigur că nu e cazul să aștepți la un confort regesc, dar cum mașinile din categoria lui Cascada nu au fost gândite pentru concedii în patru cât mai degrabă pentru escapade scurte la munte sau la mare, nimeni nu se va plânge.
Odată cu debutul lui Cascada, Opel a lansat și motorul 1.6 SIDI/170 CP ce înlocuiește vechea unitate cu aceeași cilindree și oferă mai mult cuplu și un consum cu 15% mai mic, atribute care au dus la o scădere a puterii cu 10 CP. Nu e cazul să plângi după caii pierduți, noua unitate se mișcă la fel de bine, cel puțin în sensul liniarității livrării cuplului. Greutatea de aproape 1,7 tone la gol și tran-smisia etajată lung nu favorizează reprizele, așa că nu vei experimenta explozia la care te aștepți de la un motor turbo pe benzină. În fapt, Cascada a fost gândită să exceleze la viteze la care vrei să fie văzut și nu atunci când forțezi pe serpentine, de unde și setările confortabile aplicate suspensiei și direcției.
În cazul suspensiei Opel merită cel puțin o mențiune pozitivă, puține automobile fără acoperiș reușind să încaseze denivelările cu aceeași flexibilitate. Cât despre preț, unii vor considera că este prea mult pentru un Opel, în timp ce alții vor vedea un preț corect pentru o decapotabilă de talia lui Cascada. Spre binele lui Opel sper să fie mai mulți din a doua categorie.
Date tehnice: | Opel Cascada |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.6 SIDI |
Nr. usi/locuri | 2/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 1660/2140 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4695/1840/1445 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 280 (750) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.6 SIDI |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1598 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 125(170)/4250 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 260/1650 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 222 |
0-100 km/h [s] | 9.6 |
Consum urban/extra/mixt | 8/5.3/6.3 |
Emisii CO2 [g/km] | 148 |