General Motors a luat decizia istorică de a retrage definitiv brandul Opel de pe piaţa din Rusia, proces ce se va încheia până la finele acestui an. Gigantul american va suspenda, de asemenea, activitatea uzinei sale din Sankt Petersburg.
Strategia companiei se va schimba radical, pe măsură ce General Motors va elimina modelele de volum din portofoliul filialei ruseşti, înlocuindu-le cu maşini iconice pentru Chevrolet, precum Corvette, Camaro şi Tahoe. Americanii vor miza, astfel, exclusiv pe puterea de seducţie a vehiculelor premium, categorie ce include şi brandul Cadillac.
GM va îngheţa pe termen nedefinit fabrica din Sankt Petersburg, odată cu încheierea producţiei la mijlocul acestei veri. În prezent, aici sunt asamblate modelele Opel Astra, Chevrolet Cruze, Cadillac ATS, CTS, Escalade şi SRX, din kituri CKD. Contractul de colaborare cu partenerii locali de la GAZ va fi, de asemenea, anulat în 2015.
Pierderile financiare cauzate de retragerea Opel sunt estimate la aproximativ 600 de milioane de euro, sumă ce va acoperi compensaţiile financiare oferite dealerilor sau angajaţilor din Rusia, precum şi contractele ce vor rămâne neonorate în urma mişcării decise de GM.
Vânzările General Motors din Rusia s-au prăbuşit cu 75 de procente în primele două luni ale anului, în condiţiile unui declin de 35% al pieţei per ansamblu. Livrările brandului Chevrolet au scăzut şi ele cu 71%, în aceeaşi perioadă, iar cele ale Opel, cu nu mai puţin de 82 de procente.
Piaţa rusească se află în picaj, ca urmare a valului de sancţiuni economice impuse de Uniunea Europeană şi a cursului tot mai nefavorabil rublă-euro, incertitudinile financiare afectând decizia de achiziţie a unui automobil nou pentru cetăţenii de rând.