V-ați întrebat vreodată cum restaurează un producător de mașini propriile exemplare? Porsche a găsit în Statele Unite un 911 2.5 S/T într-o stare deplorabilă și a decis să-i reda strălucirea din 1972. Rezultatul i-a impresionat atât de tare, încât l-au adus la expoziția Techno Classica.
Numai 33 de exemplare din acest model au fost asamblate între 1970 și 1971, cu unicul scop de a concura în competiții. În aceeași perioadă, reglementările FIA au stipulat creșterea ecartamentului cu 2 inci, fapt care i-a obligat pe inginerii germani să mărească pasajele pentru a face loc noilor roți. Mai mult, panourile caroseriei au fost realizate dintr-un oțel mai subțire, iar elemenetele inutile pe pistă, precum sistemul de încălzire, scrumiera, apărătorile de soare și antifonarea au fost complet eliminate. Dorința de a obține performanțe maxime era atât de mare, încât geamurile laterale au fost schimbate cu plexiglass, iar caroseria a fost vopsită cu un strat mai subțire de lac.
O mașină extremă, într-o condiție…extrem de degradată: ruginită, îndoită, cu piese lipsă și nefuncțională. Pentru a începe procesul de restaurare, specialiștii Porsche au demontat toate panourile caroseriei, păstrându-i doar elementele structurale. După ce au măsurat cotele și le-au comparat cu cele originale, au folosit un mecanism hidraulic pentru a repune pe poziție elementele de rezistență.
Apoi, vopseaua a fost îndepărtată printr-o baie în soluție alcalină. Împreună cu vopseaua, s-a dizolvat și o parte din elementele ruginite, care ulterior au fost reconstruite.
Panourile exterioare au fost curățate și îndreptate manual, utilizând matrițe ale modelului original. Procesul a necesitat peste 1000 de ore de muncă. Totuși, câteva elemente de caroserie n-au mai putut fi salvate, fiind reconstruite de la zero pe baza schițelor originale din 1971.
De aici, procesul de protejare a caroseriei a urmat pașii tipici autoturismelor de ultimă generație, incluzând acoperirea electrochimică cu soluție anticorozivă realizată la fabrica Porsche din Zuffenhausen. Au urmat aplicarea unui strat de primer, apoi a vopselei și lacului. În sfârșit, mașina și-a recăpătat luciul de odinioară!
După o muncă laborioasă ce a durat 8 săptămâni, a sosit momentul asamblării finale. Toate elementele mașinii sunt acum funcționale și niciun detaliu original, de la clipsurile de pe capotă până la rezervorul de 110 litri nu lipsește. Scopul a fost atins: în orice moment, exemplarul poate ieși pe pistă!