Porsche 960, un supercar din viitor

Porsche 960

Cine este Porsche 960? Poate urmașul legendarului 959? Când va apărea și pe cine va înfrunta? Toate răspunsurile în cele ce urmează.

Comparativele dintre Ferrari 488 GTB, Lamborghini Huracan și McLaren 650S par fade în lipsa unui model Porsche care să le țină companie. Se pare, totuși, că specialiștii din Stuttgart nu ne vor mai lăsa să salivăm mult după un concurent direct pentru branșa de mai sus.

Ei pregătesc deja un model, al cărui nume va fi probabil 960, și care va fi situat în gamă deasupra lui 911 Turbo S, dar sub hypercarul 918 Spyder. Nemții vor renunța la ideea utilizării arhitecturii cu 6 cilindri boxer și vor așeza sub capota lui 960 un  agregat cu 8 cilindri orizontal opuși, proiectat de la zero special pentru acesta.  Noul motor a fost spionat înghesuit în partea din spate a unui Cayman, semn că specialiștii germani lucrează intens la setări și reglaje.

Porsche 960

Dincolo de arhitectura unică în segment, o altă caracteristică îl va diferenția de concurență: raportul de comprimare variabil. Conform jurnliștilor de la Car, acesta va fi numit VarioCom, o denumire pe care Porsche a înregistrat-o ca marcă proprie la sfârșitul anului trecut. Raportul de comprimare variabil va aduce o mulțime de avantaje, precum consum redus de benzină, nivel scăzut de emisii, răspuns prompt la acccelerare și o funcționare mai rotundă.

Porsche 911

Cum așa? Teoria funcționării unui motor cu ardere internă spune că, cu cât raportul de comprimare este mai mare, cu atât motorul este mai eficient. Și atunci, de ce nu comprimăm amestecul la valori exagerat de mari? Pentru că, odată comprimat peste măsură, amestecul se auto-aprinde prematur, împingând pistonul în jos cu mult înainte ca acesta să fi atins punctul mort interior. Rezultatul este detonația însoțită de forțe uriașe în mecanismul motor.

Atunci de ce nu se scade raportul de comprimare până la o valoare decentă? Pentru că, cu cât acesta este mai redus, cu atât scade și eficiența motorului, în special la turații joase. Drept urmare, pentru a avea un motor care să livreze maximum de performanță la turații mici, dar care să ruleze perfect dus la limită, producătorii trebuie să găsească o valoare de compromis.

Porsche 911

Ei bine, noul sistem propus de Porsche nu mai necesită compromisuri. Datorită lui, raportul de comprimare va fi crescut la turații joase în sarcină maximă și va scădea progresiv simultan cu urcarea spre zona roșie a turometrului. Astfel, nici benzina de slabă calitate, instabilă la detonații, nu va mai pune probleme motorului, deci apucați-vă să strângeți bani.

Porsche țintește o greutate de 1400 kg pentru noul model echipat cu tracțiune spate, deci probabil varianta echipată cu tracțiune integrală va cântări aproape 1500 kg. Nu pare o sarcină grea pentru posibilul quad-turbo de aproape 4 litri, ce poate dezvolta aproximativ 650 CP. În varianta cu tracțiune integrală, 960 ar putea accelera până la 100 km/h în 2.5 secunde.

Porsche 911

Când va fi gata și cât va costa? Conform site-ului britanic carmagazine.co.uk, anul magic va fi 2019, iar prețul viitorului model se va învârti în jurul sumei de 250.000 euro. Producția anuală va atinge aproape 4000 de unități, iar modelul va fi produs pe o perioadă de 6 ani.

 

Sursa informațiilor: carmagazine.co.uk , caranddriver.com

Sursa fotografiilor: autocarnewshq.com, porsche.com

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top