Deocamdată este doar un proiect de lege pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, însă mă aștept să-l văd pus în practică în curând: Ministerul Afacerilor Interne propune ca mașinile parcate neregulamentar să fie ridicate doar de administratorul drumului și de administrațiile publice locale.
Și nu numai. O altă prevedere a noului proiect de lege spune că, dacă în mașina în cauză se află persoane, aceasta să nu mai fie ridicată. În plus, dacă mașinile sunt parcate pe pistele de biciclete sau în zonele în care ar împiedica circulația în siguranță a pietonilor, ele pot fi ridicate.
„Aplicarea măsurii tehnico-adminsitrative, în trecut, a cunoscut şi o serie de situaţii excesive, generate de lipsa unor prevederi clare sau chiar de interpretarea greşită a legii şi ignorarea scopului pentru care se realizează ridicarea vehiculului. În acest sens, se propune ca măsura să nu fie dispusă sau să înceteze executarea sa dacă în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane”, spune proiectul.
Ce deducem de-aici? Nu mare lucru. Ce-aș fi preferat eu? Un proiect de lege care să elimine zonele de oprire interzisă de pe bulevarde, pe care s-ar putea parca autoturisme perfect legal, sigur și fără să încurce circulația. Vreți exemple? Primul care-mi trece prin minte este Bulevardul Chișinău din București, unde semnele de oprire interzisă sunt parcă amplasate special pentru a permite ridicarea mașinilor care nu încurcă cu nimic pe nimeni și nu obstrucționează vizibilitatea.
Aș fi preferat, în schimb, un proiect de lege care să stipuleze construirea a încă câtorva zeci de km de pistă VIABILĂ pentru biciclete, lucru care nu se va întâmpla. Sunt ciclist, însă n-am folosit în viața mea nici măcar 10 m de pistă trasată de primărie, nu pentru că prefer să-mi petrec timpul printre mașini, ci pentru că a trasa niște dungi pe trotuare late de 2m, pe sub stâlpi și tonete de ziare nu înseamnă a construi piste de biciclete! Iar MAI nu specifică dacă în acest proiect sunt incluse și aceste pseudo-piste pe care au fost aruncate 24 de milioane de lei (!) și care au fost scoase din legalitate! Presupun că nu, însă practica ne-a demonstrat permanent contrariul.
Aș fi preferat un proiect de lege care să ofere soluții de parcare, în loc să amendeze mașinile care nu-și găsesc un loc legal de staționare. Aș fi preferat un proiect de lege care să taxeze doar șoferii care încurcă CU ADEVĂRAT circulația, nu unul care să aducă strict bani la buget. În final, aș fi preferat o amendă în locul ridicării mașinii, care mă obligă să plătesc motorina platformei, salariul angajatului și potențielele ”atenții” date de firme pentru a obține contracte. În plus, ne vrem ecologi: arătăm cu degetul vehiculele care poluează, dar ardem motorina inutil, ridicând mașini.
Practica de a ridica mașini parcate ilegal a încetat în 25 mai 2015. Să ne așteptăm însă ca ea să reintre în legalitate în viitorul apropiat.
Sursa: news
1 thought on “Proiect de lege pentru ridicarea mașinilor”
Foarte bine, mai ales ca ulte dintre ele sunt parcate pe pistele de bicicleta si trebuie sa faci slalom. Fara echipamente de bicicleta nu te poti descurca prea bine.