La fel ca și majoritatea constructorilor de autovehicule din lume, și grupul PSA se implică activ în dezvoltarea și testarea sistemelor de rulare autonomă. Pentru a răspunde clienților tot mai exigenți, începând cu 2018 PSA va dota autovehiculele produse de Citroen și Peugeot cu asistență la evitarea ambuteiajelor, Traffic Jam Assist.
Sistemul automatizat este mai complex decât am putea crede și, deși necesită încă prezența șoferului, il va scuti pe acesta de multe bătăi de cap. El va include, pe lângă tehnologia de evitare a blocajelor din trafic, alte două sisteme: cel de rulare semiautonomă pe autostradă și cel de parcare automată. Această asistență complexă oferită de francezi va reduce numărul de accidente produse din erori umane.
Motivul pentru care grupul PSA va introduce sistemele de rulare autonomă abia în 2018 este atenția pe care francezii o acordă fiabilității acestuia. Citroen și Peugeot au fost primii producători care au testat mașini semi-autonome în trafic real în Europa, datorită legilor din Franța, care le-a permis începerea probelor încă din iulie 2015. De atunci, mașinile grupului PSA au rulat peste 20.000 km pe șosea. Introducerea tehnologiei Traffic Jam Assist în producție este primul pas făcut de grupul Peugeot-Citroen în dezvoltarea mașinii complet autonome.
Următorul pas va fi făcut în 2020, când grupul va trece la nivelul mașinilor ce pot rula fără mâini pe volan. Vor urma apoi mașinile ce pot rula fără a necesita atenția șoferului, a căror dată de lansare este încă incertă. Sistemul de rulare fără mâini era programat să intre în legalitate în 2017, însă datorită nivelului de dezvoltare la care a ajuns, este permis pe șosele încă din acest an, cu condiția obligatorie să poată fi dezactivat de către șofer. Dacă evoluția tehnologiei de rulare autonomă va continua în același ritm, ne putem aștepta ca legislația sa să permită introducerea sistemelor care nu mai necesită supraveghere din partea șoferului, înainte de 2020.