Lamborghini a lansat un nou model, succesorul de drept a lui Gallardo, care preia tradiţia numelor de tauri celebri, numindu-se Huracán. Supercarul va fi însufleţit de un motor V10 care dezvoltă peste 600 CP, va fi echipat cu un sistem de tracţiune integrală şi va dezvolta o viteză de top care depăşeşte 320 km/h.
Debutul
noii creaţii a italienilor de la Lamborghini va avea loc cu ocazia Salonului
Auto Internaţional de la Geneva, din această primăvară, iar livrările efective
în Europa vor debuta în toamna anului 2014. Deşi mult timp s-a speculat pe baza
numelui, dându-se ca sigură varianta Cabrera, cei care se ocupă de marcă au
ales până la urmă ˝ Huracán ˝
sau, ca să fim corecţi 100% Huracán LP610-4. Numele provine în mod tradiţional
de la un taur de liuptă vestit, care a încântat publicul în jurul anului 1879,
în oraşul Alicante din Spania.
Huracán
adoptă o soluţie constructivă cu motor montat central, iar şasiul este o
construcţie hibridă din aluminiu şi elemente din fibră de carbon, iar după
declaraţiile celor de la Lamborghini va oferi o precizie demnă de un automobil
de curse, dar şi o rigiditate sporită. Acelaşi şasiu va fi utilizat şi în cazul
noii generaţii a lui Audi R8, ce urmează să fie lansată în 2015.
Inima
noului taur de luptă este un V10 de 5,2 l, aspirat, care a primit modificări
considerabile în comparaţie cu motorizarea care a însufleţit până de curând
modelul Gallardo, fiind disponibil acum cu sistem de injecţie directă.
Lamborghini împinge puţin lucrurile şi îl prezintă ca pe o unitate complet nouă
dar, în realitate, el reprezintă un upgrade foarte elaborat. Puterea maximă
dezvoltată în cazul lui Huracán este de
602 CP la 8.250 rot/min, iar cuplul motor maxim este de 560 Nm şi este atins la
turaţia de 6.500 rot/min. Viteza maximă nu a fost comunicată încă, dar
Lamborghini a declarat că va depăşi 325 km/h, viteza maximă a predecesorului Gallardo
LP560-4.
Sprintul
de la 0 la 100 km/h se va realiza în 3,2 secunde, mai rapid cu jumătate de
secundă decât în cazul lui Gallardo, iar până la 200 km/h va ajunge în 9,9
secunde.
Transmisia
standard nu mai este o versiune manuală, cum era la Gallardo, ci o cutie
automată cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte, botezată Lamborghini Doppia
Frizione (LDF) şi este derivată din transmisia lansată recent pe Audi R8. Deşi
încă nu a fost anunţat oficial, cel mai probabil o transmisie manuală nu-şi va
mai face prezenţa în oferta Lamborghini.
Cuplu
motor va fi trasmis către toate cele patru roţile prin intermediul unui sistem
de tracţiune integrală controlat electronic. Un comutator montat pe volan
permite şoferului să selecteze unul dintre cele trei moduri dinamice presetate
de funcţionare ale automobilului — Strada, Sport and Corsa — pentru a permite o
flexibilitate sporită, de la o setare orientată expre către eficienţă, la una
care urmăreşte performanţa extremă. Sursa: www.autocar.co.uk
http://www.autocar.co.uk/car-news/geneva-motor-show/lamborghini-huracan-revealed-plus-exclusive-studio-picture