Acum aproape o lună, Renault ne prezenta noul Clio, un model perfecționat la toate capitolele față de precedenta generație. Acum, varianta cu facelift primește și două versiuni performante: Renault Clio RS și Clio RS Trophy.
Gama RS poate fi comandată, la alegere, cu două motoare, ambele de 1,6 litri: cel de 200 CP și cel de 220 CP, ultimul disponibil pe versiunea Trophy. Indiferent de varianta aleasă, o transmisie EDC cu dublu ambreiaj și padele pe volan transformă banalul șofer într-un mic Kevin Magnussen. Noul Clio RS este singura mașină din segment care oferă posibilitatea de a alege șasiul perfect adaptat fiecăruia, dintr-o listă de ce cuprinde 3 variante.
Versiunea de bază, numită Sport dispune de jante pe 17 și 18 inci, fiind adaptată condițiilor zilnice de utilizare. Urmează apoi șasiul Cup, oferit exclusiv cu jante pe 18 inci, dezvoltat pentru a fi utilizat deopotrivă pe șosea și circuit. În sfârșit, pentru cei care nu acceptă compromisuri, varianta Trophy, cu jante pe 18 inci și gardă la sol coborâtă cu 20 mm pe față, respectiv 10 mm pe spate, sacrifică orice urmă de confort în favoarea sportivității. Opțional, versiunea Trophy poate fi comandată în combinație cu evacuarea Akrapovic, cu beneficii evidente atât asupra dinamicii, cât și a sunetului.
Dacă variantele Sport și Cup pot fi însoțite doar de propulsorul de 200 CP, versiunea Trophy va beneficia exclusiv de motorul de 220 CP. Astfel, modelul de top accelerează până la 100 km/h în 6,6 secunde, parcurge 400 m în 14,5 secunde și atinge 235 km/h. Performanțele sunt remarcabile, dacă ținem cont de capacitatea cilindrică de numai 1,6 litri. Nu este de mirare, dată fiind echiparea unică în segment: Launch Control și sistem R.S. Drive, cu 3 moduri presetate de conducere (Normal, Sport și Race).
O trăsătură aparte a noului Renault Clio RS este dată de iluminarea LED în forma steagurilor de pe linia de finish. Acestea provin de la conceptul Clio RS 16 și, împreună cu difuzorul activ din spate, sunt sarea și piperul designului exterior al noului model.
Potențialilor clienți cu înclinații sportive, dar fără veleități de pilot, francezii le propun o variantă mai ponderată: GT Line. Acesta este, în esență, un kit compus din bare de protecție cu design nou, praguri proeminente în stilul RS, jante de 16 și 17 inci cu design special și terminații cromate pentru eșapament. La interior, volanul îmbrăcat în piele perforată face echipă cu scaunele împrumutate de pe varianta RS, cutapițerie specială, și cu pedalele sport din aluminiu.