Global NCAP a testat comportamentul la impact al mașinilor destinate pieței indiene. Rezultatele obținute au fost de-a dreptul alarmante: zero stele!
Acum ceva timp, făceam apologia autoturismelor în detrimentul vulnerabilelor cvadricicluri: cum că au sisteme de siguranță activă, cum că sunt mai robuste… Dar iată că ieri, Global NCAP demonstrează că există autoturisme care nu se ridică nici măcar la nivelul minim de siguranță.
”Capcanele morții” sunt 5 modele destinate pieței din India. Bine, o să ziceți, dar ce treabă avem noi cu India? Păi n-avem treabă atât cu țara, cât cu producătorii de mașini. Pentru că nu vorbim de mărci locale, ci de Renault, Suzuki, Hyundai și Mahindra!
Renault Kwid n-a fost capabil să obțină nici măcat o stea, testat fiind în varianta cu airbag pentru șofer. De ce acest comportament dezamăgitor din partea unui campion al siguranței? Pentru că singurul airbag disponibil pentru piața din India este dotare de top și pentru că ranforsările la nivelul structurii caroseriei din partea pasagerului sunt minime.
”Este foarte surprinzător că un producător precum Renault a introdus pe piață un model căruia să-i lipsească această trăsătură esențială (n.r.: airbag-urile). (…) Salutăm eforturile celor de la Renault de a corecta această problemă și abia așteptăm să testăm o nouă variantă îmbunătățită cu airbaguri”, a declarat David Ward, secretar general al Global NCAP.
De menționat că modelul franțuzesc a fost testat în toate variantele propuse de producător, cu același rezultat dezamăgitor. După ce a aflat rezultatele primului test, Renault a ranforsat caroseria și a solicitat o nouă sesiune de teste, de această dată atât pentru varianta fără airbag, cât și pentru cea cu airbag pentru șofer.
În ultima variantă propusă de francezi, structura de rezistență nu s-a mai deformat, însă a fost instabilă și nu ar fi putut rezista unui impact mai mare. În final, mini-SUV-ul Renault a plecat acasa tot cu zero stele, indiferent de nivelul de echipare.
Renault a promis că va efectua noi îmbunătățiri asupra modelului și-l va trimite spre retestare. Acum, pentru a fi pe deplin cinstiți, varianta indiană a modelului dispune de maximum un airbag, și are mari lipsuri la nivelul sistemelor de asistare a conducerii. Variantele pentru Europa vor avea, cu siguranță, alte dotări care vor adăuga puncte la testele de siguranță.