Concomitent cu lansarea oficială a celui mai nou hot-hatch din gama (Clio 4 RS), Renault ne-a invitat să savurăm întreaga familie Renault Sport, într-un cadru semi-competițional pe circuitul de karting AMCKart.
Nu sunt multe privelisti care pot sterge cu buretele doua ore petrecute in trafic, dar imaginea unui Clio RS, Megane RS si Twingo RS aliniate frumos la start intr-o dimineata suspect de calda de septembrie se numara printre ele. Toate claxoanele, stresul si timpul pierdut au fost date uitarii in vederea unei jumatati de zi petrecute la volanul unora dintre cele mai reusite hot-hatch-uri de pe piata. Cine cunoaste aceasta piata, sa spunem exotica, a jucariilor cu multi cai putere a auzit cu siguranta de divizia Renault Sport, sau magicienii cu sediul de la Dieppe, care transforma masini aparent banale in adevarate fabrici de adrenalina.
Daca am fi trait intr-o tara mai avansata din punct de vedere automobilist, aceasta lansare ar fi avut loc pe un circuit veritabil si nu pe o pista de karting, dar in lipsa primului scenariu, in ultimii cinci ani, am inceput sa invat pe de rost virajele de pe AMCKart. Din pacate memoria nu ajuta prea mult atunci cand te urci intr-un Megane RS cu 265 CP si incerci sa il folosesti pe o pista care a fost gandita pentru un alt fel de competitii. Odata ce treci peste ideea de forta disproportionata si pe faptul ca sunt doua locuri pe circuit unde poti cupla treapta a treia, incepi sa apreciezi suspensia impecabil setata si raspunsul prompt al diferentialului cu alunecare limitata de pe puntea fata, care te trage in viraj imediat ce apesi acceleratia.
In Clio RS dezvolti aproape aceeasi viteza, dar greutatea mai mica il face mai potrivit pentru virajele lente, iar raspunsul transmisiei automate EDC, in putinele momente in care ajungi sa o folosesti, te face sa uiti repede de faptul ca Renault a renuntat la transmisia manuala. Logic, un test extensiv ulterior va releva ceva mai multe despre comportamentul lui Clio RS, dar prima impresie este promitatoare.
Ultimul exponent al filozofiei RS cu motor aspirat este micutul Twingo RS, care, din pacate, a si iesit din productie luna trecuta. Cu 133 CP dintr-un patru un linie de 1.6 l, Twingo RS nu are pretentii de racheta pentru sosea, dar ramane o masina extrem de distractiva si de docila pentru cei care nu au talentul de a struni valorile superioare de putere oferite de fratii mai mari. Pe AMKCart, Twingo se simtea aproape ca acasa, permitandu-ti sa accelerezi aproape in orice loc fara a risca o subvirare terminala, gratie celei mai mici greutati totale din familia Renault Sport.
Cu toate ca nu am avut ocazia sa le alergam cat am fi vrut noi pe circuit (si anume o zi intreaga) nu ai nevoie de prea multe urme de anvelope pentru a realiza ca divizia Renault Sport este formata dintr-un grup de oameni foarte talentati, iar masinile pe care le realizeaza reprezinta o oglinda fidela a talentului lor. Sa vina testul complet cu Clio RS!