Scriam ieri despre eforturile pe care le face Reanult pentru acceptarea sistemelor de conducere autonomă. Acesta a adus trei exemplare de Espace, dotate cu tehnologie de rulare autonomă la Amsterdam pentru a le prezenta miniștrilor transporturilor din statele membre UE.
În a doua zi a întâlnirii din Amsterdam, la care ia parte și ministrul român Dan Costescu, alți producători care dezvoltă mașini semi-autonome au venit pentru a demonstra viabilitatea soluției. Grupul PSA a trimis la Amsterdam două Citroen C4 Picasso, care au rulat pe o parte a rutei de 300 km Paris – Amsterdam în mod complet automat. Activarea rulării autonome a fost posibilă numai pe porțiunile de autostradă pe care aceasta este permisă. Modul în care au rulat mașinile se numește ”fără ochi” (eyes off) și nu necesită atenția șoferului. Singura lui sarcină este să verifice buna funcționare a sistemelor, păstrându-și atenția pentru eventualele sunete de avertizare.
Nici grupul Jaguar – Land Rover nu s-a lasat așteptat, aducând o flotă de 3 mașini: un Jaguar XF și două Range Rover Sport, toate dotate cu tehnologie de rulare autonomă. Mașinile propuse de englezi au făcut o demonstrație concludentă, care să convingă miniștrii de siguranța de care dă dovadă tehnologia de rulare autonomă.
Pe parcursul celor două zile, miniștriii transporturilor au discutat cu producătorii de mașini etapele necesare pentru a introduce autovehiculele conectate și autonome în legalitate, precum și probleme legate de răspunderea în caz de accident și protecția datelor pe care sistemele inteligente le înmagazinează.
”România susține o abordare sistematică la nivel european de asigurare a beneficiilor pentru întregul sistem de transport în termeni de siguranță, eficiență și un impact redus asupra mediului. În prezent, ne preocupă comunicarea dintre vehicule, precum și comunicarea dintre vehicule și infrastructură, dar ar trebui să luăm în considerare și comunicarea între diferitele tipuri de infrastructură. Sunt convins că astfel, rezultatul va fi impresionant.” a declarat Ministrul Transporturilor, Dan Costescu. Eu mă întreb doar atât: care infrastructură?