Șapte super concepte Jeep pentru safariul anual ediția 2015

Există o tradiție Jeep pe care posesorii din Statele Unite (și nu numai, îmi imaginez) ai modelelor produse de marca asta o respectă cu sfințenie: safariul anual din zona orașului Moab, Utah. Evenimentul are o importanță deosebită pentru toți cei implicați adunând foarte mulți participanți, deci e foarte firesc ca și Jeep să-i acorde o importanță aparte.

Aș zice că șapte concepte noi se încadrează cu succes în categoria „importanță aparte”…

Cu câteva mici excepții, mașinile cu care Jeep va veni la eveniment se bazează puternic pe modele deja existente în gamă, lucru ușor de reperat. Cu toate astea, sunt mai mult decât niște modele de serie cu accesorii Mopar și modifcări clasice pentru off-road, cum ar fi anvelopele supradimensionate și suspensiile înălțate.

jeep - autoexpert.ro (18)

Uită-te la Jeep Chief, spre exemplu, care ascunde un Wrangler sub caroseria ce se vrea un tribut adus modelului clasic Cherokee din anii ’70. Culoarea Ocean Blue ar trebui să contrasteze foarte frumos cu portocaliul peisajului arid de pe lângă Moab, în timp ce roțile generoase cu jante clasice de 17 inci vor trece cu ușurință peste orice obstacol.

La exterior, pe lângă vopseaua care bate periculos de aproape de un turcoaz, al doilea lucru care sare în ochi este cromul folosit fără zgârcenie atât la jante, cât mai ales pe grila radiatorului care amintește de un alt clasic, Wagoneer.

Interiorul își trădează în mod evident originile de Wrangler, însă nu și tapițeria scaunelor care folosește un material cu alb, roz și bleu și motive florale mai potrivite pe o plajă din California decât prin pustiul din Utah.

jeep - autoexpert.ro (13)

Următorul concept (într-o ordine aleatorie) se numește Jeep Staff Car și este la rândul lui un tribut, adus de data asta vehiculelor militare de altă dată. Este bazat tot pe un Wrangler complet descoperit și, pentru cineva cu dioptri mari care a uitat să-și pună ochelarii pe nas, ar putea trece cu ușurință drept un Jeep de armată din al doilea război mondial.

Trimiterile sunt clare: jantele simple, din tablă, sunt complet închise, scaunele sunt de fapt banchete, acoperișul este o bucată de pânză întinsă pe o structură metalică, are un frigider care poate duce până la 85 de doze (de bere, o să presupun) și e vopsit în culoarea vehiculelor care serves în zonele de deșert.

La fel ca și Jeep Chief, Staff Car vine cu aceleași modificări de ordin tehnic: suspensie ridicată cu 5 cm, amortizoare Fox, osii 44 Dana și motor V6 de 3,6 litri. Lopata și toporul se află acolo doar pentru acuratețea istorică, sper, și nu pentru a face o treabă cu primul și pentru a îngropa rezultatul cu cealaltă.

jeep - autoexpert.ro (17)

Următoarea mașină este oarecum asemănătoare. Poartă numele de Jeep Wrangler Africa și, dacă Jeep Staff Car era vopsit în culoarea Desert Storm, Wrangler Africa folosește o altă nuanță care poartă numele de Desert Tan – deși, la cum arată, sunt convins că pozele sunt făcute înainte ca mașina să aibă parte de bronzul promis.

Jeep Wrangler Africa este prima mașină de până acum cu o caroserie închisă complet ceea ce înseamnă mai mult confort pentru cei aflați înăuntru atunci când soarele arde iar praful zboară prin toate direcțiile. Modificările sunt aceleași ca și până acum, doar că Africa folosește un motor mai mic, de 2,8 litri – ceea ce are sens, întrucât e o mașină cu caroserie întreagă, deci mai grea, și în plus este și varianta alungită…

jeep - autoexpert.ro (16)

Ieșim din zona Wrangler și ajungem la Grand Cherokee care i-a dat naștere lui Grand Cherokee Overlander. Grila frontală a fost modificată, farurile au primit o tentă gălbuie (deși e mai mult decât o tentă), vine cu troliu și cârlige de prindere în față și ceea ce pare să fie un cort de două persoane pe acoperiș, cu tot cu scara necesară pentru a ajunge acolo.

Este primul concept din listă care folosește un motor diesel – V6-le de trei litri – și o cutie automată cu opt trepte.

jeep - autoexpert.ro (4)

Cel mai nou și mai mic model din gama Jeep primește și el un concept sub numele de Jeep Renegade Desert Hawk. Este, practic, un birou de prezentare mobil pentru Jeep Performance Parts, accesoriile originale oferite de marca americană.

Propulsia e asigurată de un motor Tigershark de 2,4 litri și o cutie de viteze automată cu nouă rapoarte.

jeep - autoexpert.ro (10)

Urmează Jeep Cherokee Canyon Trail, cel mai contestat model din gamă și asta doar din cauza aspectului care poate să-ți placă, sau poate să-ți provoace dureri de cap. Cherokee Canyon Trail vine în celebra culoare crem a lui Jeep, însă capota este acoperită cu o vopsea (o fi autocolant?) neagră mată. Pe dedesubt este blindat cu scuturi pentru suspensie sau baia de ulei, iar roțile speciale de 17 inci cu anvelope AT mai ridică mașina cu mai bine de un centimetru. Motivația cade în sarcina aceluiași motor Tigershark de 2,4 litri ca și la Renegade.

jeep - autoexpert.ro (1)

Ultimul pe listă este o reîntoarcere la Wrangler, însă acest Jeep Wrangler Red Rock Responder este, de fapt, o mașină de asistență încărcată cu tot soiul de piese de schimb, cu sertare pline de unelte încastrate, un extinctor și truse de prim ajutor – tot ce ai nevoie pentru a interveni în cazul în care o mașină din convoi ar avea probleme.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top