Mult asteptatul Tesla Model 3 a fost, in sfarsit, prezentat. Este cel mai mic model al americanilor si vine sa ofere performantele tipice Tesla la un pret accesibil. Cat de accesibil? Aproximativ 35.000 de dolari.
Nu e chiar un mizilic, insa nici performantele dinamice nu sunt. Vorbim despre o masina capabila sa atinga primii 100 km/h in mai putin de 6 secunde. ”Noi, cei de la Tesla, nu facem masini lente”, spune Elon Musk, cu umorul care-l caracterizeaza. Si asta nu e tot: versiunile mai scumpe ale lui Model 3 vor avea performante dinamice mult mai impresionante. Daca inca nu v-a convins, aflati ca Tesla promite o autonomie de minimum 350 km. Oricum, acestea sunt valori preliminare si totodata minime, drept urmare asteptati-va la performante superioare pentru modelul de serie. Chiar si cea mai ieftina versiune va avea implementata tehnologia Autopilot, cunoscuta deja de pe modelele mai scumpe si care permite vehiculului sa mentina banda si distanta fata de masina din fata, sa franeze in situatii de urgenta si sa parcheze singura. Si daca tot suntem la capitolul siguranta, scopul americanilor este sa obtina maximum de stele in crash-teste la fiecare categorie in parte, nu numai per total.
Sa intram in habitaclu pentru a observa…lipsa completa a indicatoarelor de bord! Si asta nu-i nimic: Tesla Model 3 nu are nici butoane! Are in schimb un display touchscreen pozitionat central, care preia toate comenzile, acceseaza functiile si afiseaza informatiile. Daca va temeti de inghesuiala, nu e cazul: ecranul are o diagonala egala cu a unui televizor, asa ca numai popcornul lipseste. Inghesuiala nu va fi nici pe bancheta, Elon Musk punand accent pe cele trei locuri comfortabile. Pentru a obtine suficient spatiu pentru genunchi, locurile din fata au fost avansate cu cativa centimetri. Zona posterioara a plafonului este curbata si fabricata din sticla, pentru suficient spatiu in zona capului si o senzatie de libertate superioara oricarei alte masini din clasa. Mai mult, Model 3 are doua portbagaje care, combinate, ofera mai mult spatiu decat oricare masina conventionala de dimensiuni exterioare asemanatoare.
Ok. Asadar, Model 3 ofera performante dinamice demne de masinile sport, siguranta la cote maxime si spatiu interior care rivalizeaza cu clasele superioare. Totusi, masinile electrice au slabiciunea timpilor mari de reincarcare a bateriilor. Si aici, americanii exceleaza: toate variantele lui Tesla Model 3 vin in serie cu posibilitatea incarcarii Supercharger. In loc sa se astepte ore pentru a alimenta, problema se rezolva cat ai bea o cafea. Cele peste 3600 de statii de incarcare ultra-rapida sunt asezate in locuri strategice, iar numarul lor se va dubla pana la sfarsitul lui 2017. Concluzia este ca avem de-a face cu un viitor succes, iar cifrele o arata cu varf si indesat: precomenzile au depasit numarul de 115.000 in numai 24 de ore de la lansare! O vom putea vedea pe sosele incapand cu ultima parte a anului viitor, deci nu va tineti inca respiratia.