TEST Noua Kia Sportage – Valoare sigură

TEST Noua Kia Sportage. A patra generație Sportage vine cu o nouă platformă, un design care se aliniază cu linia actuală Kia, un interior de calitate, mai mult spațiu și prețuri extrem de atractive raportate la o echipare standard foarte bogată. Primele impresii.

Sportage este un model crucial pentru Kia. Produs la uzina Kia din Zilina, Slovacia, a fost vândut în 2015 în 105.000 exemplare, ceea ce reprezintă 27,4% din vânzările Kia în Europa. În România, procentul este și mai mare, de 60% din totalul vânzărilor Kia. Cu 1.206 unități vândute în 2015, Sportage este cel mai vândut SUV de import de la noi.

Ce este nou la a patra generație? Aproape totul. În primul rând vorbim de o platformă nouă cu un ampatament mai mare cu 30 mm, o caroserie cu o rigiditate torsională îmbunătățită cu 39% (caroseria este realizată în proporție de 51% din oțel de înaltă rezistență, față de doar 19% înainte), un nivel de zgomot mult redus și un interior mai spațios.

test-noua-kia-sportage (12)

Să le luăm pe rând. Cu 4,48 m lungime și un ampatament de 2,67 metri, Sportage este un SUV compact veritabil oferind mult loc pentru pasagerii din spate. Înălțimea interioară în față, respectiv în spate, a crescut cu 5 și 16 mm, în timp ce spațiul pentru genunchi pe banchetă s-a mărit cu 7 mm. Important este altceva. Dincolo de spațiul generos în spate, care este printre cele mai mari din clasă, pasagerii care iau loc pe banchetă stau mai confortabil pentru că podeaua a fost coborâtă cu 40 mm, fără a afecta garda la sol, care a rămas aceeași, de 170 mm, iar punctul de convergență al șezutului cu spătarul a fost ridicat cu 30 mm. De asemenea, spătarul banchetei se poate înclina sub 7 unghiuri diferite pe o plajă cuprinsă între 23 și 37 grade.

test-noua-kia-sportage (8)

Și vizibilitatea s-a îmbunătățit semnificativ datorită montantului spate mai îngust cu 62 mm și a lunetei mai înalte cu 30 mm, comparativ cu vechiul model. Portbagajul oferă 465 litri cu roată de rezervă îngustă și 503 litri fără roată de rezervă, caz în care sub podea se eliberează un compartiment suplimentar. Deși lățimea și înălțimea mașinii sunt identice cu ale vechiului model, lățimea portbagajului este mai mare cu 35 mm prin modificarea părții din spate a caroseriei, iar marginea de încărcare este la 732 mm de sol, cu 47 mm mai jos decât înainte.
Designul este complet nou și comparativ cu Hyundai Tucson cu care împarte aceeași platformă, Sportage promovează o linie mai sportivă. Remarcăm grila tiger-nose, poziționată mai jos, care reprezintă identitatea de marcă creată de Peter Schreyer începând cu Venga și farurile poziționate mai sus care flanchează marginea exterioară a capotei motorului. A apărut și o nouă echipare GT-Line cu un touch sportiv, personalizată prin proiectoarele de ceață cu 4 LED-uri. În spate, notăm stopurile orizontale cu banda de LED-uri în formă de U conectate prin ornamentul argintiu, în timp ce semnalizatoarele sunt localizate mai jos.

test-noua-kia-sportage (2)

Gamă largă

Sportage este disponibilă într-o multitudine de versiuni: cinci motorizări, patru niveluri de echipare, tracțiune față sau integrală, cutie manuală cu 6 trepte, automată cu 6 trepte la cele două diesel-uri de 2 litri și automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte la noul motor turbo cu injecție directă 1.6 T-GDI. Dincolo de multitudinea de versiuni, notăm o echipare standard foarte bună și faptul că spre deosebire de ruda de concern Hyundai, Sportage se poate configura, lista de opționale fiind foarte detaliată. Echiparea de bază Plus are standard aer condiționat și jante de aliaj de 16 inch, de la a doua echipare Classic apar și scaunele încălzite față și spate și pilotul automat, iar a treia echipare Style are standard navigație, climă automată, jante de aliaj de 17 inch și o combinație tapițerie piele cu stofă. GT Line aduce un touch sportiv cu jante de 19 inch, eșapament dublu cromat și tapițerie de piele. Nu lipsește pachetul de asistență modern, standard la Style și optional la primele două echipări.

test-noua-kia-sportage (7)

Planșa de bord este complet nouă, fiind orientată cu 7,2 grade spre șofer. Așa cum ne-a obișnuit Kia, ergonomia este ireproșabilă, cu butoane mari și comenzi clare. Scaunele oferă un bun compromis oferind mult confort și o susținere bună, fiind ideale la drum lung.

Noi am condus versiunea Style 4×4 2.0 DSL de 185 CP cu transmisie automată, care era încălțată cu jantele de 19 inch opționale la această echipare (390 euro).

  • Spațiu interior generos 
  •  Ergonomie excelentă
  •  Echipare standard peste medie 
  • Ținută de drum foarte sigură 
  •  Diesel de 2 litri rafinat și puternic 
  •  Aptiudini off-road bune 
  •  Consum ușor ridicat la 2 litri 185 CP

Încă de la primii kilometri ai drive testului desfășurat pe ruta București-Timișu de Sus am remarcat nivelul de zgomot foarte redus. Kia declară că a redus zgomotul la relanti la diesel de la 46 la 44 dBA, iar coeficientul de rezistență la înaintare este acum de 0,33 față de 0,35 înainte. Până la 80 km/h nu se aude decât un mic zgomot la rulare provenit de la jantele mari de 19 inch (pentru România noi le recomandăm pe cele de 17 inch). Zgomotul motorului rămâne redus chiar și atunci când acesta se apropie de zona de putere maximă de 4.000 rpm. La peste 130 km/h doar un zgomot decent la vânt perturbă ușor atmosfera, iar la interior se poate purta o discuție la volum redus fără probleme. Pe macadamul amestecat cu zăpadă și noroi din jurul Predealului, am constatat că declarația Kia privind mărirea rigidității caroseriei este acoperită de fapte. Chiar dacă are o gardă la sol de numai 17 cm, Sportage are o rigiditate a caroseriei demnă de SUV-uri foarte capabile în off-road. Iar pe zăpadă și noroi, butonul Lock Mode, care blochează transmisia, este de un real ajutor.

test-noua-kia-sportage (13)

Chiar și cu jantele de 19 inch, confortul la rulare este foarte bun la drum lung pe asfalt. Pe denivelări scurte și în off-road, confortul este limitat din cauza jantelor încălțate cu pneuri cu talon îngust și de aceea recomandarea noastră merge spre cele de 17 inch. Ținuta de drum este sigură și ruliul este redus. Surprinde foarte plăcut reglajul ESP-ului care intervine foarte discret și progresiv. Poate ne-am fi dorit să intre în funcție ceva mai târziu pentru a lăsa mai multă libertate de acțiune, dar Kia a preferat să joace pe cartea siguranței. La versiunile cu transmisie automată există și un buton Sport, care modifică răspunsul cutiei și al direcției electrice. Motorul de 2 litri și 185 CP este rafinat și silențios și are o curbă de cuplu optimă, oferind 400 Nm încă de la 1.700 rpm și armonizându-se foarte bine cu transmisia automată cu 6 trepte. Versiunile 4×4 vor reprezenta 50% din vânzări, restul urmând să fie versiuni 4×2 combinate cu motoarele 1.6 GDI sau 1.7 DSL.

test-noua-kia-sportage (11)

Verdict AutoExpert

Ajunsă la a patra generație, Kia Sportage este astăzi un SUV modern, rafinat, silențios și elegant care se descurcă la nevoie și în teren accidentat grație unei rigidități foarte bune a caroseriei și a unui sistem 4×4 cu Lock Mode foarte eficient. Echiparea standard este peste medie, iar prețurile sunt foarte atractive, cele ale versiunilor de bază fiind comparabile cu ale SUV-urilor din clasa inferioară. Interiorul este generos conform cerințelor clasei compacte, iar calitatea a crescut mult. 
DATE TEHNICE kia sportage
Model 1.6 GDI 1.6 T-GDI 1.7 DSL2.0 DSL**2.0 DSL HP
Motor L4, aspiratL4, turboL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree 1.5911.5911.6851.9951.995
Putere maximă/turație (CP/rpm)132/6.300177/5.500115/4.000136/4.000185/4.000
Cuplu maxim (Nm/rpm)161/4.850265/1.500280/1.250373/1.500400/1.750
Transmisiefațăintegralăfațăfață/integralăintegrală
Cutie de viteze6 tr. man.6 tr. man./7 tr. DCT 6 tr. man.6 tr. man./6 tr. aut.6 tr. man./ 6 tr. aut.
L/l/h (mm)4.480/1.855/1.635
Ampatament (mm)2.67
Volum portbagaj (l)503-1.492
Accelerație 0-100 km/h (s)11,59,5/9,111,510,3/10,5/12,09,5/9,5
Viteza maximă (km/h)182202/201176186/184/184201/201
Consum mediu
(l/100 km)6,7 (6,3)*7,6/7,54,7 (4,6)*4,8/4,9/5,25,9/6,3
Emisii CO2 (g/km)156 (143)*177 /175124 (119)*127/132/154154/166
Preț (euro cu TVA)de la 17.308de la 25.068de la 19.042de la 22.202/25.380de la 26.784

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top