TEST Mercedes GLC 220 d 4Matic – Alt design, aceeași filozofie

TEST Mercedes GLC 220 d 4Matic. SUV-ul de clasă medie din Stuttgart a trecut printr-o profundă transformare: are un look mai metropolitan, un interior mai spaţios, mai rafinat şi de calitate superioară. De asemenea, performanţele şi eficienţa sunt în progres. Primul test cu măsurători complete cu GLC 220 d echipat cu noua cutie automată cu 9 trepte.

De la modelul precedent, GLC a preluat doar primele două litere. În rest totul este nou, cum este cazul platformei, interiorului şi numelui, sau revizuit substanţial în cazul motorului turbodiesel. Nu în cele din urmă şi designul este complet schimbat, în totală contradicţie cu liniile fostului GLK care marcase o pată de culoare în acest segment, amintind de formele angulare ale legendarului Clasa G.

test_mercedes_glc (4)

Noul Mercedes-Benz GLC are o linie de coupe tipică pentru un crossover modern, iar designul se aliniază curentului actual Mercedes-Benz. Chiar dacă al treilea geam spate este decupat ca la un coupe, luneta este destul de verticală, ceea ce ne dă indicii că viitorul coupe bazat pe acelaşi model va fi uşor diferit la partea posterioară, urmând să aibă o lunetă mai înclinată. În schimb, filozofia lui GLC rămâne aceeaşi cu a predecesorului deşi aspectul metropolitan poate înşela la prima vedere. Chiar dacă designul pare orientat mai mult spre un crossover de asfalt, GLC nu renunţă la aptitudinile off-road ale predecesorului său. Utilizând platforma Clasei C, noul GLC se poate comanda cu suspensia pneumatică prezentă pe maşina noastră de test (2.356 euro) care are şi mai mult sens pe un SUV, dar şi cu pachetul off-road (731,60 euro) care, în combinaţie cu suspensia pneumatică, variază şi garda la sol și ajută şi mai mult în off-road.

test_mercedes_glc (1)

Caroserie și interior

Dimensiunile exterioare au crescut, ceea ce poate afecta manevrabilitatea în off-road şi în spaţiii înguste, iar vizibilitatea de jur împrejur este mai slabă decât la fostul GLK din cauza noilor forme dar şi a poziţiei de condus uşor mai joase. Dar pe de altă parte, noul GLC este mai plăcut la condus pe asfalt. De asemenea, spaţiul interior este mai generos chiar dacă linia înaltă a caroseriei generează o uşoară senzaţie de claustrofobie. În faţă se stă foarte confortabil graţie unui spaţiu generos, poziţiei joase de condus şi plajelor largi de reglaj ale scaunelor. Şi în spate este mai mult loc decât la vechiul GLK şi chiar şi al cincilea pasager se simte mai confortabil. În schimb, măsurătorile dimensiunilor interioare arată o înălţime interioară mai mică în spate, ceea ce poate crea riscul ca persoane foarte înalte să atingă plafonul cu capul.

test_mercedes_glc (11)

Per total, veştile sunt bune: spaţiul câştigat de pasagerii din spate nu a fost luat din portbagaj. Capacitatea efectivă a portbagajului, măsurată de colegii noştri de la Quattroruote, este de 450 litri, inclusiv spaţiul de sub podea, faţă de 389 litri la fostul GLK. Iar acum portbagajul are o formă mai regulată, este mai lung şi poate fi mai bine utilizat. Tot un plus îl reprezintă şi posibilitatea de rabatere 40/20/40% a banchetei. Spătarul coboară aproape automat creându-se o suprafaţă aproape plană şi există posibilitatea de a comanda hayon electric (558 euro) sau chiar comandă la distanţă a închiderii/deschiderii hayonului inclusă în pachetul Keyless-Go (1.227,60 euro).

De altfel, echiparea standard s-a îmbogăţit ca şi oferta opţiunilor de confort. La fel ca şi la Clasa C, saltul de calitate la nivelul planşei de bord este evident, aceasta fiind mai modernă, mai elegantă şi mai frumoasă graţie şi gurilor de ventilaţie inspirate din aviaţie şi noului display de sine stătător. Apreciem şi calitatea în creştere a materialelor, mult mai plăcute la atingere şi vedere. Există şi opţiunea de ionizare şi parfumare a interiorului (415,40 euro). Doar un singur minus am remarca. La versiunea de bază ornamentul negru lucios de pe consolă se armonizează elegant cu inserţia de aluminiu polişat din bord însă dacă se comandă ornament de lemn natur pe consolă nu se poate configura acelaşi lemn natur la inserţia de pe bord care rămâne tot din aluminiu.

test_mercedes_glc (14)

Ergonomia este tipică Mercedes-Benz, noul GLC fiind livrat exclusiv cu transmisie automată având schimbătorul în dreapta volanului, acolo unde de obicei la alte mașini este locul manetei pentru acţionarea ştergătoarelor. Astfel, s-a eliberat loc pe consola centrală pentru spaţii de depozitare şi pentru controller-ul cu touchpad al centralei Comand. Pe touchpad se pot scrie numere şi litere în orice limbă.

Dinamică

Ne oprim aici cu analiza statică şi trecem la partea dinamică să vedem ce ne oferă noua platformă şi dieselul revizuit. Motorul de 2,2 litri porneşte liniştit cu un sunet tipic de diesel pe care antifonarea nu îl poate ascunde. Acesta are tot aceeaşi putere ca şi la vechiul GLK dar oferă performanțe mai bune în GLC. În schimb, am fi avut nevoie de ceva mai multă putere dacă ne raportăm la concurență deoarece Volvo XC60 şi BMW X3 oferă o dinamică ușor mai bună.Totuşi, turbodieselul revizuit dispune de o forţă de împingere respectabilă şi dă senzaţia că poate mai mult, puterea fiind dezvoltată cu uşurinţă. Progresul dinamic faţă de GLK este confirmat de măsurătorile colegilor de la Quattroruote şi este explicabil mai ales prin masa mult redusă, cu circa 150 kg, în ciuda faptului că noul GLK este cu 12 cm mai lung decât predecesorul său.

test_mercedes_glc (15)

Motorul este mai silenţios decât în GLK, puterea se dezvoltă mai liniar şi mai fluid şi acest lucru se datorează mai ales şi noii cutii automate cu 9 trepte, mult mai promptă decât vechea transmisie cu 7 trepte. De altfel, aceasta este prima combinaţie între noua cutie şi un motor cu 4 cilindri. Răspunsul grupului motopropulsor depinde de programul ales din Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport, Sport+ şi Individual). Pe Sport, acceleraţia este mai senzitivă şi direcţia devine mai grea şi mai incisivă. În Sport+ totul este o octavă mai sus, dar aici ies în evidenţă şi uşoarele slăbiciuni ale noii cutii automate, mai ales atunci când se retrogradează în trepte inferioare. Acest fenomen este mai puţin evident în alte moduri de rulare. În modul Individual se pot regla separat răspunsul motorului, cutiei, suspensiei şi direcţiei.

În orice caz, GLC negociază virajele aproape la fel ca o limuzină datorită centrului de greutate relativ coborât şi noii punţi faţă cu 4 braţe. Şi nu putem să nu remarcăm confortul la rulare foarte bun, izolarea fonică foarte bună şi suspensia foarte silenţioasă. Inclusiv la trecerea peste denivelări scurte accentuate, suspensia absoarbe bine şi izolează pasagerii de iregularităţile drumului. Iar pachetul de sisteme asistenţă standard şi opţional este impresionant.

test_mercedes_glc (2)

Nu în cele din urmă, noul GLC este mult mai eficient decât fostul GLK, măsurătorile colegilor de la Quattroruote relevând o economie de 20%, datorată reducerii masei şi aerodinamicii mult superioare. Iar modul Eco are şi el contribuţia lui atunci când se doreşte obţinerea unui consum economic.

Calitate

Cele  mai noi modele Mercedes-Benz prezintă un nivel de calitate superior şi GLC confirmă acest lucru. Rosturile de la îmbinări sunt uniforme şi mici, iar vopseaua este uniformă. Materialele fonoabsorbante sunt utilizate din plin în toate zonele pentru o izolaţie fonică corespunzătoare. Interiorul este de calitate cu tapiţerie din piele şi partea inferioară a bordului este elegantă. Maşina de test avea partea superioară a bordului îmbrăcată în piele artificială Artico (558 euro, sau standard în pachetul Exclusive). Finisarea interioară este curată, cu doar mici imperfecţiuni în jurul gurilor laterale de ventilaţie. Carpetele de velur arată foarte bine, buzunarele din uşi au un mic preş de cauciuc pentru a putea fi curăţite, spătarul scaunelor este îmbrăcat integral într-o carcasă din plastic, iar în uşile faţă şi la hayon există lumini de semnalizare (la uşile spate este doar un reflector). De asemenea, podeaua portbagajului este acoperită cu velur şi există cârlige pentru ancorarea bagajelor. Doar clanţa hayonului este încastrată în bară şi nu este ascunsă sub un flaps mobil ca la alte modele Mercedes.

test_mercedes_glc (20)

Touchpad standard

GLC vine standard cu sistemul Audio 20 CD cu display color de 7 inch, CD (compatibil MP3, WMA, AAC, WAV), radio cu tuner dublu, 2 porturi USB Bluetooth şi touchpad care are forma unui mouse. Opţional se poate comanda radio digital DAB (508,40 euro), sistem audio Burmester (961 euro) şi modul de navigaţie Garmin (1.054 euro). Tot opţional se poate comanda sistem multimedia Comand Online cu ecran de rezoluţie mai mare de 8,4 inch (3.087,60 euro). Cu touchpad-ul se poate naviga prin meniuri la fel ca în cazul unei tablete. Se pot activa diverse funcţii controlate cu ajutorul telefonului mobil sau se pot regla diverşi parametri ai maşinii (întârzierea la închiderea luminilor interioare şi a celor exterioare, închiderea automată a uşilor, etc). Pentru cine nu doreşte să plătească suma destul de piperată pentru Comand Online, modulul de navigaţie Garmin, simplu şi funcţional, permite introducerea unor destinaţii prin comandă vocală, are o grafică clară şi o viteză de reacţie foarte bună. Calitatea sunetului sistemului audio de bază este foarte bună. Schimbarea posturilor se face foarte rapid din controller-ul de comandă şi se poate afişa şi lista integrală a posturilor. Pe display se pot vizualiza şi funcţiile de la aerul condiţionat cu o grafică foarte elegantă.

test_mercedes_glc (21)

  • Performanţe superioare lui GLK la aceeaşi putere datorită masei reduse şi aerodinamicii mai bune
  • Cutie cu 9 trepte cu răspuns mai bun decât la cea cu 7 trepte
  • Motor foarte rafinat
  • Portbagaj mare şi mai practic
  • Confort excepţional cu suspensia pneumatică
  • Nivel de zgomot redus
  • Ţinută de drum sigură și tracțiune excelentă
  • Vizibilitate mai redusă faţă de fostul GLK
  • ESP-ul intervine destul de repede
  • Cutie uşor indecisă la retrogradare pe Sport+
  • Opțiuni scumpe

Chestiune de eficiență

Mai mare și mai spațios, dar în același timp mai eficient: acesta este pe scurt noul GLC dacă îl comparăm cu fostul GLK. Ampatamentul a crescut cu 118 mm, lungimea cu 120 mm, iar lățimea cu 50 mm, ceea ce a permis extinderea spațiului interior: pasagerii din spate au cu 57 mm mai mult spațiu pentru genunchi în timp ce pasagerii din față se bucură de o lățime interioară cu 50 mm mai mare. De asemenea, volumul portbagajului variază acum între 550 și 1.600 litri, fiind mai mare cu 80 litri cu toate locurile montate respectiv 50 litri cu bancheta rabatată. Consumul oficial declarat al lui GLC 220 d echipat cu motorul turbodiesel cu patru cilindri OM651 de 2.143 cmc și 170 CP este cu 19% mai redus, iar acest lucru se datorează în special reducerii masei cu 80 kg, ca urmare a utilizării unor componente din aluminiu cum ar fi aripile față, capota, acoperișul și brațele din aluminiu.

Noua cutie automată cu 9 trepte are carcasa din magneziu, iar diferențialul tracțiunii integrale nu mai este integrat în cutia de viteze, ceea ce a mai economisit încă 12 kg. Pe lângă reducerea masei, un rol important în reducerea consumului îl joacă și aerodinamica. Cx-ul a fost redus de la 0,34 la 0,31, iar valoarea suprafeței frontale care dă măsura rezistenței aerodinamice a fost redusă de la 0,870 la 0,794. Și trenul de rulare este complet nou, cu punte cu patru brațe în față și multilink cu cinci brațe în spate, opțional fiind disponibilă în premieră în segment suspensia pneumatică Air Body Control cu reglare adaptivă continuă. Pentru a respecta normele Euro 6, pe lângă catalizator și filtrul de particule, GLC este echipat cu un epurator Scr pentru oxizii de azot cu injecție AdBlue pe bază de uree.

test_mercedes_glc (5)

Verdict AutoExpert

Noul GLC preia stilul crossoverului modern, dar rămâne un partener de nădejde în off-road. Motorul turbodiesel nu are mai multă putere dar este mai eficient şi datorită masei mai mici şi aerodinamicii mai bune, GLC este mai performant decât GLK. Spaţiul interior este mai generos, iar calitatea este în mare progres. De asemenea, echiparea standard este mai bogată şi opţiunile disponibile sunt mai diverse.
Model GLC 250 d 4Matic
Motor L4, turbo-diesel
Cilindree (cmc) 2.143
Putere max./turație (CP/rpm) 170/3.000
Cuplu max./turație (Nm/rpm) 400/1.400-2.800
Transmisie/tracțiune automatic, 9 gears/4WD
L/l/h (mm) 4.656/1.890/1.639
Ampatament (mm) 2.873
Volum portbagaj (l) 550-1.600
Masă la gol (kg) 1.845
Viteză maximă (km/h) 210
Accelerație 0-100 km/h (s) 8,3
Consum mediu (l/100 km) 5,0
Emisii CO2 (g/km) 129
Preț (euro cu TVA, RO) 45.818

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top