Conservatoare
Toyota Corolla este o legendă a clasei compacte, care în varianta testată este o opţiune bună pentru nostalgicii motoarelor pe benzină aspirate
Toyota Corolla este unul dintre cele mai bine vândute automobile compacte. Modelul 2014 vine cu un plus de tehnologie pe parte de siguranţă şi multimedia, dar propulsoarele rămân unele conservatoare. Designul a fost actualizat cu elemente specifice anului 2014 precum lumini de zi şi stopuri ce folosesc tehnologia LED. Partea frontală are o formă agresivă, în acord cu noua imagine Toyota. Introducerea unor elemente de agresivitate şi sportivitate în design a fost făcută de Toyota pentru a atrage şi clienţi mai tineri către model. Sportivitatea părţii frontale disimulează păstrarea arhitecurii clasice în trei volume, ce se traduce prin spaţiu interior generos şi un portbagaj de 452 litri, valoare ce plasează modelul în media clasei.
Modelul testat era echipat cu un propulsor aspirat de 1.6 litri şi 132 CP alăturat unei transmisii cu variaţie continuă CVT. Chiar dacă în majoritate concurenţa vine cu propulsoare turbo de cilindree mai mică la acest nivel de putere propulsorul Toyota le face faţă cu brio, făcând o surpriză plăcută. Motorul functionează rotund şi silenţios, transmisia CVT exploatând lin resursele lui, conferind o utilizare plăcută şi un consum decent în mediul urban. Direcţia uşoară şi suspensia confortabilă o fac extrem de plăcut de manevrat. Odată ieşit în afara localităţii automobilul te îmbie să mergi în regim de croazieră. Alături de transmisia CVT depăşirile se fac cu apăsarea energică a pedalei iar confortul suspensiei se traduce în ruliu pe drumurile cu viraje. Totuşi dacă este forţat demonstrează o aderenţă bună şi îşi menţine traiectoria cu precizie. Confortul dat de transmisia CVT şi de suspensie îşi găseşte corespondenţă la interior unde scaunele sunt şi ele confortabile iar viaţa la bord este uşurată de o mulţime de gadgeturi.
Spre exemplu sistemul de acces fără cheie, care este unul foarte de rapid, detectând cheia înainte de a apuca să pui mâna pe portieră. Sistemul multimedia este şi el unul destul de bun, având o rezoluţie decentă şi o conectivitate bună. Este uşor să conectezi un smartphone, indiferent că vorbim de Apple sau un telefon cu Android.La fel şi conectarea unui player audio sau stick USB cu muzică. Funcţionarea intuitivă a acestor sisteme este binevenită pentru cei care petrec mult timp în maşină. Parcările sunt şi ele uşor de făcut, automobilul testat având cameră pentru mers înapoi şi sistemul IPA, de parcare automată. Acesta din urmă chiar funcţionează, pentru cei foarte comozi fiind o dotare utilă. Sisteme care te ajută sunt mereu binevenite şi sunt dublate de o vizibilitate bună, doar oglinzile laterale fiind cam mici, din considerente de aerodinamică şi design probabil.
Planşa de bord este una masivă, dar ergonomică, pe care o întâlnim şi pe Auris. Materialele şi îmbinările sunt în media clasei plasticele fiind în majoritate plăcute la atingere. Simplitatea de care am vorbit se traduce şi prin uşurinţa în exploatare şi un timp scurt de acomodare cu maşina. Comenzile climatizării, dar şi ale sistemului multimedia despre care am scris mai sus sunt ergonomice şi uşor de accesat. Spaţiile de depozitare sunt numeroase iar bancheta poate găzdui trei adulţi chiar şi la un drum mai lung.
Confortul şi ergonomia fac din Toyota Corolla o maşină ce va probabil fi preferată în continuare de companii şi de familiile liniştite şi mai puţin de tineri ce vor adrenalină. În favoarea acestui lucru vine şi nivelul de siguranţă ridicat, cu cinci stele la EuroNCAP cu procente mari pentru protecţia adulţilor(94%), dar şi a copiilor(84%).
Preţurile pentru noua Toyota Corolla cu motorul 1.6 aspirat şi transmisia Multimode S încep de la 20 378 Euro cu TVA pentru Luna şi ajung la 23 248 Euro cu TVA pentru echiparea de vârf SOL. În ambele variante de echipare dotările sunt suficiente, dar dacă petreceţi foarte mult timp la volan vă recomand varianta superioară pentru a vă bucura de conectivitate excelentă.
Date tehnice | 1.6 VVT-i |
---|---|
pret de baza | 20.378 euro cu TVA inclus |
masa proprie/totala (kg) | 1.210/1.770 |
L/l/h (mm) | 4.620/1.770/1.465 |
volum portbagaj (L) | 452 |
combustibil | benzina |
cilindree (cmc) | 1.598 |
putere max. (kW(CP)/rpm) | 97(132)/6.400 |
cuplu max. (Nm/rpm) | 160/4.400 |
cutie de viteze/trepte | CVT |
viteza maxima (km/h) | 190 |
sprint 0-100 km/h (s) | 11,1 |
consum urban/extra/mixt (L) | 7,4/4,8/5,7 |
norma poluare/emisii CO2 g/km | Euro 5/134 |