Când spui Toyota, gândul îți zboară involuntar la automobilele hibride. Și nici nu e de mirare: japonezii serbează comercializarea hibridului cu numărul 9 milioane!
Și mai impresionante decât numărul total al hibridelor vândute de japonezi, sunt vânzările pe ultimele 9 luni, care au depășit un milion de vehicule cu tehnologie hibrid, egalând producția de hibride Lexus vândute în toată istoria brandului!
Evident, trendul este în continuă creștere, date fiind scutirile de taxe și impozite de care beneficiază mașinile cu tehnologie electrică. Mă aștept, totuși, ca în viitorul nu tocmai apropiat, și mașinile hibride să devină istorie, Toyota concentrându-se pe tehnologia cu celule de hidrogen. Pe lângă actuala Toyota Mirai, disponibilă deja pe piață, japonezii și-au manifestat intențiile de viitor prin prezentarea conceptului Lexus LF-FC, la Salonul Auto de la Tokyo.
Dincolo de aspectul și dotările ”aterizate” din viitor, conceptul folosește un agregat cu pile de hidrogen, care alimentează 3 motoare electrice: unul pentru puntea spate și două situate în roțile din față. Astfel, mașina devine un 4×4 veritabil, care permite distribuția electronică, deci extrem de precisă, a cuplului între punți, pentru o dinamică excepțională.
Care sunt avantajele tehnologiei fuel cell? Cel mai mare dintre ele este lipsa emisiilor de gaze poluante: pe țeava de eșapament ies doar vapori de apă. Apoi, alimentarea rapidă, în numai 3 minute, a rezervorului de hidrogen. Și, în final, un cuplu liniar, tipic motoarelor electrice. Este, astfel, cel mai adaptat concept de viitor, combinând avantajele motorului electric cu alimentarea rapidă a motorului termic.
Revenind la mașinile hibride produse de Toyota, lansarea celei de-a patra generație de Prius și, în plus, a noilor Corolla și Levin în China, respectiv Rav4 Hybrid în Europa, urcă numărul total de modele hibride la 33, acestea fiind comercializate în peste 90 de piețe.
Ținta pe care o urmărește producătorul nipon este comercializarea a 1,5 milioane de hibride anual. Fapt care ar permite depășirea a 15 milioane de vehicule hibride până în 2020.
Japonezii au făcut și un calcul, care dezvăluie faptul că mașinile hibride pe care le-a vândut de-a lungul vieții, au economisit 67 de milioane de tone CO2 și 25 de milioane de kilolitri de benzină, comparativ cu mașinile pe benzină de dimensiuni asemănătoare.