Cel mai mare constructor auto, cel mai valoros brand din industrie, pionierul mașinilor hibride, producătorul celui mai vândut model din lume sunt doar câteva dintre cele mai importante acolade ce definesc însăși istoria gigantului nipon Toyota. Din portofoliul Toyota nu ai cum să nu evidenţiezi modelul Corolla.
O marcă sinonimă cu conceptele de fiabilitate și satisfacție, reputație încununată nu doar cu o pleaidă impresionantă de premii, de la celebrele JD Power și TUV Report, la Mașina Anului, ci și cu încrederea și aprecierea publicului de pretutindeni. În ultimii 15 ani, Toyota a investit enorm în prezența pe piața europeană și în perfecționarea tehnologiilor de propulsie alternative.
Ajunsă la cea de-a unsprezecea generaţie, Toyota Corolla se mândrește cu titlul de cel mai de succes model din întreaga istorie a industriei auto, peste 40 de milioane de exemplare fiind vândute pe întregul mapamond, din 1966 până în prezent. Dacă timp de patru generații, Corolla s-a bucurat de tracțiune spate, debutul seriei E80, în 1983, a marcat trecerea la soluția totul față, păstrată până în prezent.
Corolla cu numărul 1 milion a fost un exemplar din seria E70, produs în 1983. Prima versiune diesel (1,8 litri și 65 CP) și-a făcut apariția în 1982, odată cu cea de-a patra generație, E70. Generația a șaptea (E100), lansată în 1991, a fost și prima produsă în Europa, din 1994, la uzina de la Adapazari, Turcia, ulterior generația cu numărul nouă fiind asamblată și în Anglia.
Actuala generație (E170), prezentată în 2013, a îmbogățit rețeta Corolla cu un strop din rafinamentul estetic al mărcii soră, perla coroanei Lexus, trei motorizări, două aspirate pe benzină de 1,33 și 1,6 litri, și una diesel de 1,4 litri fiind disponibile. Model emblematic pentru constructorul nipon, Corolla nu pare să iasă prea curând de sub zodia succesului. Numai anul trecut, Toyota a livrat 1,22 milioane de unităţi.