Toyota Supra va fi lansată în 2018, la scurt timp după BMW Z5, spun ultimele informații. Dezvoltarea modelului bavarez se află la stadiul testelor în trafic, în timp ce Toyota spune că și modelul său se află la același nivel.
Dacă rolul lui BMW Z5 este să continue linia de succes a roadsterelor Z3 și al actualului Z4, cel al Toyotei Supra este să readucă în prim-plan modelul sport abandonat acum 14 ani. Pentru a face aceeași impresie izbitoare, design-ul va împrumuta liniile conceptului FT-1, prezentat acum 2 ani la Detroit.
Viitorul model nipon va fi poziționat în ierarhia Toyota deasupra lui GT86, atât ca performanță, cât și ca preț. Japonezii își vor reface, astfel, perechea din vremurile de glorie: Celica (GT86) și Supra sunt gata să ia segmentul pe sus.
Ce aduce nou Toyota Supra în segment? În primul rând – propulsorul hibrid, format dintr-un motor pe benzină și două motoare electrice, a căror energie este stocată în capacitori, nu în baterii. BMW va avea un cuvânt greu de spus aici, grație experienței pe care-o are în dezvoltarea modelelor electrice ale diviziei ”i”.
Cât de mult vor semăna cele două modele? Nu vor semăna, dacă ne luăm după cuvintele lui Ian Robertson, membru în conducerea BMW:
”Singurul lucru clar acum este că platforma este bună pentru ambele companii. Mașinile, însă nu trebuie să fie poziționate în același segment, pe aceeași treaptă. Platforma poate suporta două poziționări diferite. S-au dus vremurile în care o platformă era doar o platformă. Acum, toate platformele sunt scalabile.”
Deși diferite, cele două modele ar putea fi produse în aceeași uzină, însă nu se știe încă în care. Decizia va ține, însă, cont de interesul ambelor companii și de piețele pe care le vânează ambii producători. Cel mai probabil, fabrica va fi situată în SUA sau Europa, cele mai mari piețe de desfacere pentru ambele modele.
Care este poziția Lexus în colaborarea Toyota – BMW? Practic, niciuna. Teoretic, însă, Lexus are acces la toate modelele și tehnologiile Toyota, putându-se folosi de ele oricând. Asta decară șeful Lexus Europa, Alain Uyttenhoven:
”Toyota este de cealaltă parte a ușii. Suntem aceeași companie, condusă de Akio Toyoda, și am putea să ne uităm după ușă. Nu vom avea, însă, o platformă comună cu BMW. Nu acum.”
Sursa: AutoCar