Virusul Zika amenință industria auto: Probleme pentru Tata

Virusul Zika, epidemia virală din America de Sud ce a atras starea de urgență la nivel global, amenință acum și industria auto. Producătorul indian Tata este forțat să schimbe numele noii sale mașini de clasă mică, intitulată deloc inspirat Zica.

După ce oficialii Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) au luat în serios virusul Zika (provoacă malformații cerebrale la nou-născuți), a sosit rândul indienilor de la Tata, proprietarii conglomeratului Jaguar-Land Rover, să se confrunte cu efectele acestuia. Nu din punct de vedere al sănătății, însă, ci la nivel de marketing.

Gafa involuntară de imagine făcută de Tata implică costuri ridicate. Citadina Zica, înlocuitorul lui Indica, fusese deja prezentată oficial, campania de promovare a noului model demarând deja în forță pe piețele din Asia. Indienii au cheltuit milioane de euro pentru a alătura noul hatchback Zica numelui lui Lionel Messi, o legendă a fotbalului internațional.

Deși criptic, cele două nume nu sunt identice, pronunția este similară, ceea ce face modelul Tata, practic, nevandabil, fără o titulatură neutră, regândită de la zero. Rezultatul unui simplu joc de cuvinte (ZIppyCAr), sigla Zica va ajunge astfel prematur în cărțile de istorie.

Implicațiile gafei de marketing ar putea fi, totuși, de bun augur pentru Tata și noul său model de clasă mică. Expunerea gratuită de care va beneficia Zica în această perioadă ar putea aduce un plus de notorietate unei mașini ce, altfel, avea toate șansele să treacă neobservată, mai ales pe piețele emergente din Europa, unde își va face debutul anul acesta.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top