Volvo își anunță intențiile pentru următorii ani. Printre altele, producătorul suedez își propune să vândă un milion de mașini cu tehnologie electrică până în 2025.
Firește, în configurația actuală a gamei este greu de ajuns la țelul pe care și l-au propus. De aceea, planul se sprijină pe apariția a câte două versiuni hibride pentru fiecare model, respectiv pe lansarea în 2019 a primului Volvo complet electric. Structura este deja pregătită: Volvo a dezvoltat în ultimii 5 ani două arhitecturi noi pentru mașinile sale, capabile să susțină atât modele hibrid, cât și electrice. Prima platformă, Scalable Product Architecture, stă la baza seriilor mari ale suedezilor, precum 60 și 90. Noua serie 40 va fi construită pe cea de-a doua platformă, Compact Modular Architecture.
Volvo se lansează lansează astfel într-o cursă de depățire a propriilor limite, care pune în centrul afacerilor sale conceptul de sustenabilitate. Angajamentul pe care Volvo și-l asumă are și un nume care, în limba suedeză înseamnă considerație sau îngrijire: omtanke. Nu este singurul angajament pe care și-l însușesc suedezii. Dimpotrivă, Volvo este plin de țeluri, propunându-și ca până în 2020 niciun ocupant al mașinilor sale să nu fie ucis sau rănit grav în accidente. Mai mult, până la sfârșitul deceniului, 35% din posturile sale de conducere trebuie să fie ocupate de femei, în timp de până la jumătatea deceniului următor operațiunile Volvo nu trebuie să mai afecteze negativ clima.
”Sustenabilitatea nu este un concept nou pentru noi, nici în afara acțiunilor pe care le întreprindem, ci este parte integrantă a tot ceea ce facem. Acest nou anagajament de sustenabilitate reflectă filosofia mărcii Volvo de a se dezvolta într-un mod responsabil”, a declarat Håkan Samuelsson, președinte Volvo.