E oficial: Volvo S60 Polestar își prezintă toate tehnologiile care-l ajută să stoarcă 367 cp dintr-o capacitate de numai 2 litri.
Volvo anunță cu surle și trâmbițe lansarea celui mai rapid model pe care l-a produs vreodată: S60 / V60 Polestar. Ce-l face să fie atât de rapid? În primul rând, demarajul de la 0 la 100 km/h, care durează numai 4.7 secunde. Apoi, viteza maximă, care este necunoscută. Tot ceea ce se știe este limitarea electronică la 250 km/h. Și, în final, cuplul maxim de 470 Nm, care-l ajută să depășească fără să retrogradeze în treptele de viteză.
Suedezii au prezentat și rețeta pentru a ajunge la aceste valori de invidiat: se ia un Volvo S60 T6, se adauga un turbo-compresor mai mare și un compresor mecanic, se schimbă bielele, arborele de distribuție, se măresc diametrul admisiei și debitul pompei de benzină, se cuplează la un sistem de tracțiune integrală și în final se optimizează transmisia automată cu 8 trepte. Pare atât de simplu, încât orice posesor de S60 își poate construi propriul Polestar. Față de generația anterioară, noul model a slăbit cu 20 de kg, în timp ce masele au fost redistribuite pentru a obține o apăsare cu 24 kg mai mică pe puntea față. Ceea ce le caracterizeaza pe cele două modele nu este atât performanța pură, cât mai ales capacitatea de a fi conduse fără efort zi de zi. Afirmația capătă și mai multă greutate dacă adăugăm consumul mediu, de numai 7.8 l/100 km și valoarea emisiilor CO2 de 179 g/km.
Începând cu această generație, Polestar intenționează să-și dubleze producția anuală de mașini la 1500, prin extinderea ariei de desfacere în 47 de țări. La baza setărilor modelului de stradă stă varianta de curse TC1, care își va începe cariera în WTCC în 2016. Aceasta a fost sursa de inspirație pentru suspensia mai rigidă cu 80% decât la S60 T6 și pentru barele de rigidizare din fibră de carbon. Frânele cu discuri ventilate de 371 mm și etriere cu 6 pistonașe își au, de asemenea, rădăcinile în cursele de mașini.